حضور امام جمعه یزد در مدرسه دخترانه شهید مطهری + عکس
کد خبر: 4175316
تاریخ انتشار : ۲۳ مهر ۱۴۰۲ - ۰۸:۱۲

حضور امام جمعه یزد در مدرسه دخترانه شهید مطهری + عکس

آیت‌الله محمدرضا ناصری، ضمن حضور در دبیرستان دخترانه معارف اسلامی شهید مطهری یزد، با دانش‌آموزان این مدرسه دیدار کرد. 

حضور امام جمعه یزد در مدرسه دخترانه شهید مطهریبه گزارش ایکنا از یزد، آیت‌الله محمدرضا ناصری، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه یزد،22 مهرماه ضمن حضور در دبیرستان دخترانه معارف اسلامی شهید مطهری یزد، با دانش‌آموزان این مدرسه دیدار کرد. 

آیت‌الله ناصری، امام جمعه یزد در این دیدار با اشاره به اینکه مدارس معارف اسلامی، می‌توانند خلأیی که در سایر مدارس در حوزه تربیت دینی وجود دارد را جبران کند، گفت: اساس این مدارس بر این بنا شده که دانش‌آموزانی در آن تربیت شوند که دانشمند و عالم، مؤمن و معتقد و در مسیر انقلاب و ولایت باشند.

وی عنوان کرد: دانش آموزان این مدارس باید پرچمدار حرکت به سمت خوبی‌ها باشند و معلمان خوبی برای نسل آینده تربیت شوند و این آرزویی است که از 30 سال پیش که این مدارس تأسیس شد، وجود داشته است. خوشبختانه در طول این سه دهه، افراد ارزشمند و اثرگذاری تربیت شده‌اند که در جامعه امروز دارای اثر وجودی هستند و امیدواریم این نسل نیز در این مدارس همین مسیر را طی کنند.

امام جمعه یزد در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه دستور داریم تا هر کار خود را با «بسم الله» شروع کنیم، افزود: این واژه از رموز بسیاری برخوردار است که از بسیاری از آنها مطلع نیستیم. «بِسْمِ اللهِ الرَّحْمنِ الرَّحِیم» باید ورد زبان همه ما باشد زیرا این آیه بدین معناست که انسان را در پناه خدا قرار داده و این در تک تک حروف و کلمات این آیه مستتر است.

وی با بیان اینکه مبتکر همه علوم و رشته‌های علمی حضرت علی(ع) و تکمیل کننده آن، امام صادق(ع) و امام باقر(ع) هستند، اظهار کرد: هر علمی که امروز در دنیا وجود دارد، نشر آن مرهون صادق(ع) و امام باقر(ع) است. مسلمانان پیشتازان علم و دانش هستند اما دشمنان اسلام اجازه ندادند مسلمین در علوم مختلف پیشرفت کنند.

نماینده ولی‌فقیه در استان یزد به پیشینه و سابقه علوم و نشر آن توسط صادق(ع) و امام باقر(ع) پرداخت و گفت: قرآن مربوط به یک نسل و دو نسل نیست بلکه مربوط به همه نسل‌های عالم است و دانشمند و بی‌سواد، پزشک و عالم و هرکسی به نحوی باید از آن بهره ببرند و این بهره‌گیری به واسطه علومی است که ائمه ما نشر داده‌اند.

ناصری با بیان اینکه امام خمینی(ره) نیز ادامه دهنده راه ائمه اطهار(ع) بود، افزود: امام با قرآن و علوم مختلف مأنوس بود و هر سه روز یک بار قرآن را ختم می‌کرد و وقتی با کلام خدا ارتباط می‌گرفت، حالات روحی ویژه‌ای پیدا می‌کرد.

امام جمعه یزد در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به آیه‌ای از سوره زمر عنوان کرد: خدا به پیامبر خود دستور داده که به بندگانم بشارت دهید، بندگانی که صحبت‌ها را می‌شنوند و بهترین آن را انتخاب می‌کنند که این نشان دهنده اهمیت تفکر و تعقل است.

وی خطاب به دانش آموزان تأکید کرد: در زندگی خود تفکر و تعقل را فراموش نکنید زیرا تفکر و تعقل، امید و انگیزه ایجاد می‌کند. نسنجیده سخن نگویید و هر سخنی را بدون تحقیق نپذیرید و با تفکر و تعقل به قول‌های دیگران پاسخ دهید زیرا کسی که تفکر نداشته باشد، دنیا و آخرت خود را به جهنم تبدیل می‌کند.

انتهای پیام
captcha