عوارض و پروانه ساختمانی مساجد و اماکن فرهنگی یزد رایگان شد
کد خبر: 4176079
تاریخ انتشار : ۲۶ مهر ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۱

عوارض و پروانه ساختمانی مساجد و اماکن فرهنگی یزد رایگان شد

رئیس کمیسیون بودجه شورای اسلامی شهر یزد گفت: به منظور توسعه فضاهای مذهبی فرهنگی و بهره‌گیری بهینه از اماکن مذهبی رایگان کردن عوارض و أخذ پروانه احداث مساجد، تکایا، حسینیه‌ها و مجموعه‌های فرهنگی در کمیسیون عمران شورا بررسی و موافقت شد. 

عزیزالله سیفی، رئیس شورای شهر یزدبه گزارش ایکنا به نقل از روابط‌عمومی شورای شهر یزد، عزیزالله سیفی، رئیس کمیسیون بودجه شورای اسلامی شهر یزد گفت: به منظور توسعه فضاهای مذهبی فرهنگی و بهره‌گیری بهینه از اماکن مذهبی رایگان کردن عوارض و أخذ پروانه احداث مساجد، تکایا، حسینیه‌ها و مجموعه‌های فرهنگی در کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر یزد بررسی و موافقت شد. 

سیفی افزود: طراحی و اجرای نمای ایرانی _ اسلامی برای این اماکن الزامی است و مشروط به تصویب شورا، اماکن مذهبی، فرهنگی حسینیه و مساجد از پرداخت عوارض معاف هستند.

وی با اشاره به اینکه در این جلسه لایحه دستورالعمل نحوه هزینه‌کرد و چگونگی اجرای هدایا و نذورات توسط شهرداری نیز مطرح و تأیید شد بیان کرد: بعد از تصویب این لایحه در صحن علنی شورا، هدایایی که مردم به بخش‌های مختلف شهرداری اهدا می‌کنند، ثبت و ضبط و برای نیاز و آبادانی شهر و شهروندان برابر نظر نذرکنندگان استفاده می‌شود.

انتهای پیام
captcha