معرفی گروه یزدی راه‌یافته به فینال مسابقات سراسری قرآن
کد خبر: 4178908
تاریخ انتشار : ۰۹ آبان ۱۴۰۲ - ۰۹:۳۴

معرفی گروه یزدی راه‌یافته به فینال مسابقات سراسری قرآن

گروه تواشیح دانشگاهی «شمیم وصال» استان یزد توانست به مرحله فینال چهل و ششمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم سازمان اوقاف و امورخیریه راه یابد.

گروه شمیم وصال یزدبه گزارش ایکنا از یزد، با پایان‌ یافتن داوری مرحله مقدماتی مسابقات سراسری تواشیح و ابتهال که به صورت ضبط اثر از استان‌های شرکت‌کننده برگزار شد، 16 گروه به مرحله فینال این رقابت‌ها راه یافتند که باید از نیمه آذرماه در استان خراسان شمالی به رقابت با یکدیگر بپردازند.

گروه تواشیح «شمیم وصال» استان یزد با سابقه‌ 20 سال فعالیت در این عرصه از جمله این گروه‌هاست. به این مناسبت ایکنای یزد به معرفی این گروه و فعالیت‌های آن پرداخته است که در ادامه می‌خوانید:

گروه تواشیح و مدیحه‌سرایی شمیم وصال دانشگاه آزاد یزد در سال 1385 به سرپرستی علی زادمهر و با حمایت شورای فرهنگی این دانشگاه و حضور جمعی از قاریان منتخب مسابقات دانشجویی دانشگاه آزاد یزد تشکیل و از آن سال به بعد در محافل مختلف کشوری و بین‌المللی به اجرای برنامه پرداخته است.

این گروه تاکنون چندین عنوان اولی مسابقات قرآنی استان یزد و سابقه چندین دوره حضور در فینال مسابقات همخوانی و تواشیح مختلف کشوری  را در کارنامه خود دارد.

گروه دانشجویی شمیم وصال استان یزد هم‌اکنون 10 عضو دارد که از این تعداد، 6 نفر از جمله علی زادمهر، محمدجواد پرهیزکار، سیدمحمد دهقان حسینی، منصور گلمحمدی، محمدحسین نجارزاده و ابراهیم شادپور برای حضور در مسابقات انتخاب شده‌اند و البته مصطفی دهقان‌منشادی، احسان صابرنیا، علی شاکری و سجاد رحمانی نیز دیگر اعضای این گروه را تشکیل می‌دهند.

اعضای گروه تواشیح شمیم وصال کانون آواها و نواهای دانشگاه آزاد یزد طی این سال‌ها بنا بر ساختار و رویکرد دانشجو بودن اعضا با تغییراتی روبرو بوده و از جمله قاریان معروف بین‌المللی عضو این گروه دانشگاهی می‌توان به حامد سلطانی و محمد کریمی‌نیا اشاره کرد که در سال‌های قبل عضو آن بودند.

اعزام گروه جهت اجرای افتخاری در کشور عراق و در مراسم‌های قرآنی عتبات عالیات دانشگاهیان و همچنین دعوت حضور هرساله گروه در برنامه‌های فرهنگی آستان قدس رضوی بارگاه امام هشتم از مهمترین ارزش‌های این گروه وزین دانشگاهی استان یزد می‌توان نام برد.

علاقه‌مندان می‌توانند جهت آشنایی بیشتر فعالیت‌های شاخص گروه مدیحه‌سرایی و هم‌خوانی قرآن دانشجویی «شمیم وصال» استان یزد به کانال گروه در ایتا به نشانی @vesaliauyazd مراجعه کنند.

انتهای پیام
captcha