استکبارستیزی دستور اسلام است
کد خبر: 4179585
تاریخ انتشار : ۱۲ آبان ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۸
امام جمعه شاهدیه:

استکبارستیزی دستور اسلام است

حجت‌الاسلام دهقان‌نیری با اشاره به آیات و روایات درباره استکبارستیزی و ایستادگی در برابر ظلم و ظالم گفت: استکبارستیزی جزء برنامه اصلی دین اسلام و انبیا الهی و از دستورات اسلام است.

محمود دهقان نیری، امام جمعه شاهدیهبه گزارش ایکنا از یزد، حجت‌الاسلام محمود دهقان‌نیری، امام جمعه شاهدیه، امروز، 12 آبان ماه در خطبه‌های این هفته نماز جمعه شاهدیه گفت: سیزدهم آبان به دلیل اینکه ظرف زمانی برای سه حادثه مهم در تاریخ انقلاب اسلامی ایران است، از اهمیت و حساسیت خاصی برخوردار است، بدین جهت این روز را به نام روز جهانی مبارزه با استکبار نامیدند.

وی ادامه داد: استکبارستیزی و ایستادگی در برابر ظلم و ظالم، از مهم‌ترین برنامه انبیای الهی بوده است و قرآن کریم در این زمینه در آیه 36 سوره نحل می‌فرماید: «وَ لَقَد بَعَثنا فی کُلِّ اُمَّةٍ رَسولًا اَنِ اعبُدُوا اللهَ وَ اجتَنِبُوا الطّاغوت». قرآن کریم حتی میل قلبی و عملی به استکبار را مساوی با آتش دوزخ دانسته و می‌فرماید: «وَلَا تَرْكَنُوا إِلَى الَّذِينَ ظَلَمُوا فَتَمَسَّكُمُ النَّارُ وَ مَا لَكُم مِّن دُونِ اللَّهِ مِنْ أَوْلِيَاءَ ثُمَّ لَا تُنصَرُونَ».

دهقان‌نیری افزود: در روایتی از صفوان بن مَهران جمال نقل شده است که می‌گوید محضر حضرت موسی بن جعفر(ع) شرفیاب شدم، حضرت به من فرمود: «ای صفوان همه کارهای تو خوب و نیکو است جز یک کار.» عرض کردم: فدایت شوم آن چیست؟ امام کاظم(ع) فرمود: «اینکه شتران خود را به این مرد (یعنی هارون) کرایه داده‌ای.» گفتم چون سفر حج بود، شتران خود را به او کرایه دادم، علاوه بر آن خودم همراه او نمی‌روم، بلکه غلام خود را همراهشان می‌فرستم. امام فرمود: «آیا از او کرایه طلب داری؟» گفتم: فدایت شوم. آری. فرمود: «دوست می‌داری او زنده بماند تا باقی کرایه‌ات را بپردازد؟» گفتم: آری. فرمود: «کسی که دوست داشته باشد بقای آنها را، از آنان خواهد بود و هر کس از آنان باشد، جایگاهش جهنم خواهد بود.»

امام جمعه شاهدیه با اشاره به اینکه امام علی(ع) نیز در آخرین پیامی که به پیروان خود دارد چنین می‌فرماید: «كُونَا لِلظَّالِمِ‏ خَصْماً وَ لِلْمَظْلُومِ عَوْنا» بیان کرد: بنابراین استکبارستیزی جزء برنامه اصلی دین اسلام و انبیا الهی و از دستورات اسلام است. مسلمانی که امروز نسبت به استکبار ستیزی ملت ایران معترض است، هرچند در لباس روحانیت باشد، یا عامل خود فروخته آمریکا است و یا نسبت به الفبای دین اسلام جاهل است و آشنایی ندارد. زیرا رکن اصلی دین استکبارستیزی و فریاد مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل است.

انتهای پیام
captcha