مقاومت فلسطینی‌ها به پیروزی نهایی منجر می‌شود
کد خبر: 4179593
تاریخ انتشار : ۱۲ آبان ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۸
امام جمعه یزد:

مقاومت فلسطینی‌ها به پیروزی نهایی منجر می‌شود

آیت‌الله ناصری با اشاره به اینکه مقاومت در هر برنامه‌ و روشی وجود داشته باشد پیروزی حاصل می‌شود و خداوند هم نسبت به آن وعده داده است گفت: دشمن در برابر مقاومت نیروهای اسلام در فلسطین شکست خواهد خورد و اگر این مقاومت حفظ شود پیروزی از آن جبهه اسلام است.

آیت الله محمدرضا ناصری، امام جمعه یزدبه گزارش ایکنا از یزد، آیت‌الله محمدرضا ناصری، امام جمعه یزد، امروز، 12 آبان ماه در خطبه‌های این هفته نماز جمعه یزد با اشاره به جنایت‌های رژیم صهیونیستی در غزه، آیه 30 سوره فصلت را یادآوری کرد و گفت: در این آیه مسئله ایستادگی و مقاومت مورد تأکید و توجه است. مقاومت در هر برنامه‌ و روند و روشی اگر وجود داشته باشد پیروزی به دست می‌آید و خداوند هم نسبت به آن وعده داده است.

وی ادامه داد: خداوند متعال می‌فرماید آنهایی که خداوند را پروردگار خود می‌دانند و در برابر ظلم، ستم و سختی‌ها مقاومت می‌کنند، همه چیز برای آنهاست و هیچ زمانی نباید نسبت به گذشته پشیمان باشیم چرا که در راه خدا حرکت کردید و نسبت به آینده هم هراسی نداشته باشید چون خداوند قول داده که شما را همراهی می‌کند.

امام جمعه یزد نمونه بارز این موضوع را مقاومت حضرت ابراهیم(ع) در برابر ظلم دشمن و دشمنی‌های آنها دانست و گفت: با وجودی که حضرت ابراهیم در حال افتادن در آتش بود، کمک و یاری هیچ کسی جز خداوند متعال را نخواست و در نهایت هم خداوند متعال به آتش فرمان داد که هیچ گزندی به آن حضرت نرساند و آتش برای ابراهیم(ع) گلستان شد.

ناصری به مقاومت حضرت امام حسین(ع) در برابر دشمنان اسلام اشاره کرد و افزود: مقاومت آن حضرت سبب شد که اسلام پایدار بماند و هیچ یک از دشمنان اسلام با وجود تمام تلاش‌هایی که کردند نتوانستند نسبت به نابودی آن اقدام کنند.

نماینده ولی‌فقیه در استان یزد به نمونه‌های دیگری از مقاومت از جمله ایستادگی حضرت زینب(س) در برابر یزید اشاره کرد و افزود: در انقلاب اسلامی ایران هم حضرت امام خمینی(ره) در برابر تمام سختی‌ها و دشمنی‌ها ایستادگی و مقاومت کردند و در کنار آن با تدبیر و برنامه‌ریزی درست زمینه پیروزی انقلاب و حاکم شدن اسلام ناب را فراهم کرد.

وی به حدیثی از نبی مکرم اسلام اشاره کرد و افزود: آن حضرت می‌فرمایند من از فقر امتم هراسی ندارم از بی تدبیری و بی فکری آن هراس دارم که زیان‌های زیادی به آنها وارد می‌کند. مسئولان ما اگر تدبیر و برنامه‌ریزی نداشته باشند با مشکل مواجه می‌شوند، در جنگ‌ها هم اگر مقاومت نباشد شکست خواهیم خورد و در مقابل اگر همانند هشت سال دفاع مقدس در برابر دشمن مقاومت داشته باشیم به پیروزی می‌رسیم.

ناصری افزود: امروز هم در جنگ اقتصادی گسترده‌ای برابر دشمن قرار داریم، اگر در این جنگ در برابر دشمن مقاومت کنیم به پیروزی می‌رسیم اما اگر از خود کوتاهی نشان دهیم نمی‌توانیم موفق باشیم؛ همچنین دشمن هر لحظه در حال مبارزه علیه دین ما است و باید در زمینه حفظ حجاب و دین و ارزش‌ها مقاومت کنیم و دین، شرف و ناموسمان را حفظ کنیم و خداوند هم به وعده خود عمل کرده و ما را پیروز این میدان خواهند کرد.

نماینده ولی‌فقیه در استان یزد به مقاومت نیروهای اسلام در غزه و فلسطین و لبنان اشاره کرد و گفت: قطعاً دشمن در برابر این مقاومت شکست خواهد خورد و اگر این مقاومت حفظ شود پیروزی از آن جبهه اسلام است.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود به فرهنگ عمومی جامعه اشاره کرد و گفت: فرهنگ آن چیزی نیست که در ظاهر ببینیم بلکه باید در دل و وجود انسان نهادینه شود تا بتواند در جامعه ظهور و بروز داشته باشد. خدادوستی و معرفت خدا یکی از فرهنگ‌هایی است که باید در وجود همه افراد جامعه وجود داشته باشد و قطعاً اگر این موضوع نهادینه شود بسیاری از مشکلات به خودی خود برطرف می‌شود.

ناصری عنوان کرد: اگر فرهنگ خدا را در جامعه نهادینه نکنیم افراد به سمت رضایت دیگران می‌رود و دشمن هم اکنون یکی از کارهایی که به صورت جدی دنبال می‌کند این است که فرهنگ‌های ارزشمند اسلامی را از جامعه ما دور کند و با وارد کردن برخی ضد ارزش‌ها از جمله ارتباط با حیوانات، مردم را از برخی ارزش‌های ناب از جمله خانواده‌مداری دور کند.

ناصری به فعالیت شوراهای فرهنگ عمومی اشاره کرد و گفت: این شوراها کار بسیار سختی پیش رو دارند و باید با جدیت در راستای ترویج فرهنگی دینی، قرآنی و خداشناسی حرکت کنند.

انتهای پیام
captcha