«اسلامی ندوشن» دل در گروی مهر ایران داشت
کد خبر: 4183415
تاریخ انتشار : ۰۱ آذر ۱۴۰۲ - ۰۰:۱۵
استاندار یزد:

«اسلامی ندوشن» دل در گروی مهر ایران داشت

فاطمی با بیان اینکه زنده‌یاد «محمدعلی اسلامی ندوشن»، ادیب فرزانه و پژوهشگر نامدار یزدی دل در گروی ایران داشت، گفت: ایشان به معنای حقیقی فرزند ایران و زمانه خود بود.

مهران فاطمی، استاندار یزدبه گزارش ایکنا از یزد، مهران فاطمی، استاندار یزد، روز گذشته، 30 آبان ماه در آیین ادای احترام به پیکر محمدعلی اسلامی ندوشن، ادیب فرزانه و پژوهشگر نامدار که در محل مدرسه ایرانشهر برگزار شد، زنده‌یاد محمدعلی اسلامی ندوشن را سرو سایه‌فکن ادبیات معاصر دانست و گفت: این استاد بنام، دل در گروی ایران داشت و همواره از ایران نوشت و همیشه این پند را می‌داد که ایران را از یاد نبریم.

وی با بیان اینکه مرحوم اسلامی ندوشن به معنای حقیقی فرزند ایران و زمانه خود بود، اظهار کرد: ایشان نیک می‌اندیشید، نیک می‌نگاشت و پیرانه پند می‌داد، گویی هشدار روزگار را از جام جهان‌بین می‌دید و سعی داشت آن را به هر طریقی حتی با آواها و ایماها به گوش اهل هستی برساند.

فاطمی با بیان اینکه امروز یزد؛ دیار حق‌شناسان، فرزند خود را به آغوش کشیده است و تجسم قدرشناسی و قدرنهی به ساحت علم و ادب شده است، گفت: خوشا خاک عبیرآمیز نِیشابور که توفیق، رفیقِ طریقِ نام‌آوری‌اش شده و چنین مدالی را بر سینه خواهد داشت.

یادآور می‌شود محمدعلی اسلامی ندوشن، شاعر، منتقد، نویسنده، مترجم، حقوقدان و پژوهشگر متولد سوم شهریور ۱۳۰۳، از پُرکارترین ادیبان و پژوهشگران معاصر ایران بود و افزون بر تألیف، به ترجمه آثار به فارسی، از جمله درباره ادبیات و فرهنگ ایران می‌پرداخت. این استاد فقید که بیش از ۷۰ تألیف و ترجمه و صدها مقاله از وی به‌ جای مانده‌ است سال گذشته در خارج کشور به دیار باقی شتافت.

انتهای پیام
captcha