500 گروه قرآنی بسیج در استان یزد تشکیل شد
کد خبر: 4183721
تاریخ انتشار : ۰۲ آذر ۱۴۰۲ - ۱۷:۰۳

500 گروه قرآنی بسیج در استان یزد تشکیل شد

فرمانده سپاه الغدیر استان یزد، با اشاره به اقدامات انجام شده در راستای اعتلای معنویت و تقویت اخلاق از تشکیل 500 گروه، 31 مهد قرآنی، 12 دارالقرآن بسیج و 38 گروه جهادی قرآنی در استان خبر داد.

حسین زارع کمالی، فرمانده سپاه یزدبه گزارش ایکنا از یزد، سردار حسین زارع کمالی، فرمانده سپاه الغدیر استان یزد، امروز، دوم آذرماه در همایش شکوه اقتدار به مناسبت هفته بسیج گفت: سپاه الغدیر استان در راستای اعتلای سند راهبردی بسیج اقدامات قابل توجهی انجام داده است.

وی با تشریح این اقدامات در دو بخش استحکام‌بخشی درونی و نقش‌آفرینی اثربخش در عرصه‌های مورد نیاز انقلاب اظهار کرد: در بُعد استحکام‌بخشی درونی، ظرفیت‌رسانی 860 پایگاه بسیج محلات، ساماندهی 265 محله اسلامی در سطح استان، سازماندهی بسیجیان بر اساس سازماندهی نوین و اثربخش، ساماندهی 434 هزار و 837 نفر از بسیجیان استان در قالب 96 هزار و 900 گروه نقش‌آفرین از جمله این اقدامات است.

زارع‌کمالی افزود: در بخش نقش‌آفرینی اثربخش در عرصه‌های مورد نیاز انقلاب می توان به مشارکت در عرصه علم و پژوهشی اشاره کرد و راه‌اندازی 38 پایگاه علمی و ایجاد هسته‌های علمی، راه‌اندازی 6 مرکز رشد و احصا نظام مسائل و تولید بیش از 900 محتوای علمی در راستای جهادتبیین از دیگر اقدامات است.

فرمانده سپاه الغدیر استان یزد گفت: در راستای اعتلای معنویت و تقویت اخلاق نیز 500 گروه قرآنی، 31 مهد قرآنی بسیج، 12 دارالقرآن بسیج و 38 گروه جهادی قرآنی راه‌اندازی شده و به ارائه خدمات مشغول هستند.

وی، تربیت 3800 متربی و حافظ قرآن، تشکیل و هدایت بیش از چهار هزار حلقه صالحین، اجرای طرح‌های تربیتی شهید عزیزاللهی، شهید محمدی و شهید فهمیده، طرح‌های ولایت دانشجویی، دانش‌آموزی و طلاب، تقویت اقتصاد مردم‌پایه با اعطای بیش از دو هزار و 800 فقره وام اشتغالزایی، راه‌اندازی 585 صندوق اشتغالزا، برگزاری کارگاه‌های آموزش فرزندپروری و ازدواج را از دیگر اقدامات برشمرد.

زارع کمالی بیان کرد: همچنین 1800 سری جهیزیه و اجرای طرح نفس در قالب نجات فرزندان سالم، تحقق مردم سالاری اسلامی با اجرای 12500 نشست تبیینی در راستای جهاد تبیین، آزادسازی 100 زندانی جرایم مالی و امدادرسانی در سیل و 30 مرحله رزمایش کمک مؤمنانه، شناخت نظام مسائل استان و ارائه راهکار و کمک به نظام حل مسائل با راه‌اندازی دبیرخانه شهید مدرس از دیگر اقدامات بوده است.

انتهای پیام
captcha