گرامیداشت هفته قرآن «هم‌نوای قرآن - هم‌صدای غزه» در یزد
کد خبر: 4184542
تاریخ انتشار : ۰۷ آذر ۱۴۰۲ - ۰۸:۳۴

گرامیداشت هفته قرآن «هم‌نوای قرآن - هم‌صدای غزه» در یزد

رئیس اداره قرآن، عترت و نماز اداره کل آموزش و پرورش استان یزد گفت: دانش‌آموزان استان هفته بزرگداشت قرآن، عترت و نماز امسال را با شعار «هم‌نوای قرآن _ هم‌صدای غزه» گرامی داشته و در برنامه‌های مختلف شرکت می‌کنند.

سعید غفاریان، رئیس اداره قرآن، عترت و نماز اداره کل آموزش و پرورش استان یزدسعید غفاریان، رئیس اداره قرآن، عترت و نماز اداره کل آموزش و پرورش استان یزد در گفت‌وگو با ایکنا از یزد با اشاره به برنامه‌های هفته قرآن، عترت و نماز در این استان گفت: با هدف توسعه، تعمیق و زمینه‌سازی انس بیشتر دانش‌آموزان و فرهنگیان با فرهنگ غنی قرآن کریم، و به جهت بهره‌گیری از سرچشمه زلال معارف غنی قرآن و مصونیت‌بخشی نوجوانان و جوانان در مقابل تهاجم فرهنگی غرب و همچنین توجه به سند تحول بنیادین و رهنمودهای رهبر انقلاب و سیاست‌های وزارت آموزش و پرورش 11 الی 17 آذرماه به عنوان هفته بزرگداشت قرآن، عترت و نماز نامگذاری شده است.

وی ادامه داد: در همین راستا نشستی در بزرگداشت این هفته تشکیل و دستورالعملی تهیه و تدوین و به همه شهرستان‌ها و مناطق ارسال و برنامه‌های شاخصی به عنوان برنامه راهبردی پیشنهاد شد که می‌توان به برگزاری محافل انس با قرآن در مدارس سراسر استان و ادارات، جلسات گفتمان دینی و کرسی‌های آزاداندیشی، تحقیق و پژوهش و مقاله‌نویسی، تبیین طرح مصباح‌الهدی با سبک و سیره امام موسی کاظم(ع)، تهیه نشریه دیواری با موضوع قرآن، عترت و نماز و نقاشی همگانی اشاره کرد.

غفاریان، شعار هفته بزرگداشت قرآن، عترت و نماز امسال را «هم‌نوای قرآن _ هم‌صدای غزه» اعلام کرد و با اشاره به روزشمار این هفته اضافه کرد: روز شنبه، 11 آذرماه با عنوان «قرآن، مسیر زندگی» نامگذاری شده و فعالیت شاخص این روز برگزاری  محافل استماع تلاوت در مدارس و ادارات و آغاز مسابقات حفظ، قرائت و تفسیر قرآن کریم» است. روز یکشنبه، 12 آذرماه با عنوان «نهج‌البلاغه، فریاد جاودانگی» نامگذاری شده و تبیین جایگاه هیئت دانش‌آموزی مدارس و برگزاری مسابقات نهج‌البلاغه از جمله برنامه‌های این روز خواهد بود.

وی ادامه داد: در روز دوشنبه، 13 آذرماه روز «احکام، انشای بندگی» توسعه فعالیت‌های نور چشم در قالب مجموعه فعالیت‌های نمازی آموزش و پرورش و همچنین مسابقات رشته‌های اذان، احکام و انشای نماز را خواهیم داشت. روز سه‌شنبه، 14 آذرماه «صحیفه سجادیه، قله بالندگی» نامگذاری شده که تبیین طرح مصباح‌الهدی و برگزاری مسابقات رشته‌های صحیفه سجادیه و دعاخوانی در این روز انجام می‌شود.

غفاریان با اشاره به اینکه 15 آذرماه روز «انتظار فرج، نغمه دلدادگی» نامگذاری شده است، ترویج طرح عطر انتظار و برگزاری مسابقه رشته گفتمان مهدوی را از جمله برنامه‌های این روز بیان کرد و گفت: 16 آذر به نام «سیره فاطمی، سیرت آزادگی» نامگذاری شده که مراسم‌هایی با محوریت ایام فاطمیه و نمایشگاه عفاف و حجاب برپا خواهد شد و ضمن حضور در گلزار شهدا به شهدای دفاع مقدس و دانش آموز ادای احترام می‌شود و مسابقات رشته مداحی نیز از دیگر برنامه‌های این روز خواهد بود.

رئیس اداره قرآن، عترت و نماز اداره کل آموزش و پرورش استان یزد، روز جمعه، 17 آذر را به عنوان آخرین روز هفته بزرگداشت قرآن، عترت و نماز با عنوان «جمعه میعادگاه همبستگی» اعلام کرد که حضور خانوادگی در میعادگاه‌های نمازجمعه رقم خواهد خورد.

 

انتهای پیام
captcha