برگزیدگان قرآنی علوم پزشکی یزد تجلیل شدند + عکس
کد خبر: 4184735
تاریخ انتشار : ۰۸ آذر ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۲

برگزیدگان قرآنی علوم پزشکی یزد تجلیل شدند + عکس

در مراسمی با حضور رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد از برگزیدگان مرحله کشوری جشنواره «قرآن و عترت» وزارت بهداشت تجلیل شد.

تجلیل از برگزیدگان جشنواره قرآن و عترت علوم پزشکی یزدبه گزارش ایکنا از یزد، مراسم تجلیل از برگزیدگان ملی جشنواره «قرآن و عترت» وزارت بهداشت به همراه محفل انس با قرآن کریم، هفتم آذرماه با حضور سیدمهدی هاشمی رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد، اساتید، کارکنان و دانشجویان این دانشگاه در سالن همایش‌های باقرالعلوم برگزار شد.

محمدرضا شایق، عضو هیئت علمی دانشگاه یزد در این مراسم با اشاره به جایگاه قرآن کریم گفت: خداوند بسته به هدف انسان او را هدایت می‌کند و با انجام احکام الهی و حقایق و دانش قرآنی، ترک محرمات و انجام واجبات می‌توانیم رضای خدا را به دست بیاوریم.

وی با تأکید بر اینکه حق قرآن را ادا کنید تا مبادا دیگران بر فهم قرآن بر شما سبقت بگیرند بیان کرد: وظیفه ما این است که هر کاری برای قرآن کریم می‌توانیم، انجام دهیم تا حق قرآن را ادا کرده باشیم.

حجت‌الاسلام اسماعیل امامی، مسئول دفتر نهاد رهبری دانشگاه علوم پزشکی یزد نیز در این مراسم با اشاره به مهجوریت قرآن گفت: اکنون گم‌شده‌ای در بین ما وجود دارد و باید فکر اساسی برای احیای آموزه‌های قرآن در زندگی‌ها داشته باشیم. قرآن می‌فرماید: «هرکسی از یاد من روی‌گردان شود، دچار سردرگمی در زندگی می‌شود.»

سیدمهدی هاشمی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهیدصدوقی یزد نیز در این مراسم ضمن تسلیت ایام فاطمیه اظهار کرد: حضرت فاطمه زهرا(س) می‌فرمایند: من در دنیا از دو چیز لذت می‌برم، یکی چهره حضرت رسول(ص) و دوم قرائت قرآن کریم.

وی با تأکید بر اینکه همه به دستورات قرآن عمل کرده و با قرآن مشهور شویم، با تبریک به برگزیدگان مرحله ملی جشنواره قرآن و عترت گفت: کسب رتبه برتر در جشنواره قرآن و عترت کشوری افتخاری است که نصیب دانشجویان دانشگاه شده و امیدوارم در پناه قرآن مدارج عالیه را طی کنند.

تلاوت صادق طالبی، قاری ممتاز استان و تجلیل از 32 نفر از برگزیدگان مرحله ملی هفتمین جشنواره قرآن و عترت وزارت بهداشت از دیگر برنامه‌های این مراسم بود.

یادآور می‌شود، سال گذشته 655 نفر شرکت‌کننده از دانشگاه علوم پزشکی شهیدصدوقی یزد در جشنواره قرآن و عترت وزارت بهداشت شرکت کردند و این دانشگاه، رتبه پنجم کشوری را بین دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور کسب کرد. 

انتهای پیام
captcha