جنگ شناختی محور دشمن در مقابله با جمهوری اسلامی است
کد خبر: 4186634
تاریخ انتشار : ۱۷ آذر ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۰

جنگ شناختی محور دشمن در مقابله با جمهوری اسلامی است

امام جمعه شاهدیه با اشاره به اینکه جنگ شناختی امروز محور دشمن در مقابله با جمهوری اسلامی است، گفت: دشمن در این جنگ، قوه شناخت و درک مردم را با سلاح رسانه و تبلیغ مورد هدف قرار می‌دهد.

محمود دهقان نیری، امام جمعه شاهدیهبه گزارش ایکنا از یزد، حجت‌الاسلام و المسلمین محمود دهقان‌نیری، امام جمعه شاهدیه، امروز، 17 آذرماه در خطبه‌های نماز جمعه شاهدیه با اشاره به حدیثی درباره تسبیح حضرت زهرا(س)‌ گفت: امام باقر(ع) فرمود: «هرگاه تسبیح حضرت زهرا(س) بگویید و پس از آن استغفار کنید، گناهان شما بخشیده می‌شود. این تسبیح به حسب ظاهر صد ذکر است ولی در میزان اعمال یک هزار ذکر نوشته می‌شود و باعث طرد شیطان و خوشنودی خداوند خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه تسبیح حضرت زهرا(س) یکی از برکات ماندگار و خیر کثیر کوثر قرآن بوده که نصیب ما شده است افزود: در روایت آمده است که اگر چیزی بهتر از این در دنیا وجود داشت پیامبر اسلام همان را به دخترش هدیه می‌داد. تسبیح حضرت زهرا(س) زمان خاصی ندارد ولی هنگام خوابیدن و بعد نمازهای واجب و مستحب بیشتر سفارش شده است. 

امام جمعه شاهدیه در بخش دیگری از سخنان خود گفت: شاید این سؤال به ذهن آید که فتنه‌گران صدر اسلام چگونه توانستند جریان غدیر را به سقیفه تبدیل کنند و جامعه مسلمین هم تسلیم آنان شوند و آن را بپذیرند. فتنه‌گران از جنگ شناختی وارد شدند. چیزی که امروز محور کار دشمن در مقابله با جمهوری اسلامی است.

وی ادامه داد: جنگ شناختی یکی از شاخه‌های جنگ نرم است. یعنی قوه شناخت و درک مردم را با سلاح رسانه و تبلیغ مورد هدف قرار می‌دهند. در واقع دشمن در جنگ شناختی سه هدف تغییر در باورها و ارزش‌ها، تغییر در اخلاق و رفتارها و تغییر در سبک زندگی‌ها را دنبال می‌کند.

دهقان‌نیری با اشاره به اینکه اهل سقیفه برای رسیدن به این هدفشان از چهار عنصر استفاده کرده‌اند، حادثه‌سازی را از آن جمله برشمرد و افزود: دشمن از هر حادثه‌ای برای زدن جرقه ممکن است استفاده کند. 

وی، روایت‌گری را از دیگر موارد دانست که دشمن با دروغ و شایعه‌سازی افکار عمومی را در اختیار خود می‌گیرد و اذهان مردم را از واقعیت‌ها دور می‌سازد به فضاسازی به عنوان سومین عنصر اشاره کرد و ادامه داد: دشمن با تبلیغات گسترده فضای جامعه را مسموم کرده و فضای جامعه را به نفع خودش مصادره می‌کند.

امام جمعه شاهدیه در پایان، چهارمین عنصر را شعارسازی بیان کرد و گفت: شعارسازی رمز عملیات روانی دشمن است که در اذهان مردم، دروغ را بر اثر تکرار تبدیل به واقعیت می‌کند.

انتهای پیام
captcha