نمایش «یک شهر، یک بانو» در اشکذر به روی صحنه رفت
کد خبر: 4186710
تاریخ انتشار : ۱۸ آذر ۱۴۰۲ - ۰۹:۳۴

نمایش «یک شهر، یک بانو» در اشکذر به روی صحنه رفت

به مناسبت ایام شهادت حضرت زهرا(س)، نمایش «یک شهر، یک بانو» توسط گروه نمایشی «نسیم مجومرد» به نویسندگی و کارگردانی مجید کرمی در حسینیه علی اصغر(ع) این شهر در حال اجراست.

نمایش «یک شهر، یک بانو» در اشکذربه گزارش ایکنا از یزد، نمایشنامه «یک شهر، یک بانو» به مناسبت ایام شهادت حضرت زهرا(س)  توسط گروه نمایشی نسیم مجومرد از ساعت 18 الی 21 تا 26 آذرماه در حسینیه علی اصغر(ع) این شهر در حال برگزاری است.

محمدحسن زارعیان، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان اشکذر در حاشیه این نمایش گفت: هیئت‌های مذهبی از سه بخش مجزا شامل ساختار، کارکرد و عاملیت(هیأت امنا) تشکیل شده است. این ساختار دارای کارکردهای متفاوتی از جمله فرهنگی و هنری، اجتماعی و سازمانی، سیاسی و اقتصادی بوده که توسط عامل‌ها یعنی افراد یا هیأت امنا اداره می‌شود.

وی ادامه داد: نمایشنامه «یک شهر، یک بانو» تمام جلوه‌های فرهنگی و هنری که یکی از کارکردهای هیئت‌های مذهبی بوده و شامل هنرهای تجسمی، موسیقی، نقش و ایفای نقش، نورپردازی، حجم و دکور، روایت و مداح است، را داراست. در این نمایشنامه به صورت خیلی زیبا جلوه‌های متفاوتی را ایجاد کرده که در صحنه‌های مختلف نمایش داده می‌شود.

زارعیان افزود: بازیگران این نمایش توانسته‌اند واقعه غدیرخم تا شهادت حضرت زهرا(س) را به خوبی و کامل برای علاقه‌مندان به خاندان اهل بیت عصمت و طهارت و همچنین مراجعه‌کنندگان اجرا کنند.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان اشکذر گفت: این نمایش حاصل تلاش بیش از سه ماه تمرین مداوم  بازیگران بوده که بیش از 50 نفر بازیگر  وسایر عوامل در ایجاد و اجرای آن نقش داشته‌اند.

تلاش هنرمندانه برای روایت مظلومیت اهل بیت 

احسان عابدی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد نیز در حاشیه دیدار با هنرمندان و عوامل این نمایش نیز گفت: این اثر هنری را باید یک پروژه متفاوت نمایشی دانست که حاصل ماه‌ها تلاش خالصانه هنرمندان مجومرد است و مخاطب را با چند واقعه تاریخی آشنا می‌کند.

دبیر شورای فرهنگ عمومی استان یزد با اشاره به اینکه این اثر، با دکور عظیم و کارگردانی درست و بازی خوب بازیگران، روایت‌گر مظلومیت اهل بیت(ع) بعد از رحلت پیامبر اسلام است که به زبان گویای هنر انجام شده و می‌تواند الگویی برای تولید آثار دیگری با موضوع‌های دینی و تاریخی باشد، خواستار حمایت مسئولین شهرستان برای تداوم آن شد.

یادآور می‌شود نمایش یک شهر، یک بانو کاری از گروه نمایشی نسیم مجومرد به نویسندگی و کارگردانی مجید کرمی است که در ایام فاطمیه در حسینیه علی اصغر(ع) شهر مجومرد اجرا می شود.

انتهای پیام
captcha