قصه، تجلی زندگی اصیل ایرانی _ اسلامی است
کد خبر: 4188661
تاریخ انتشار : ۲۷ آذر ۱۴۰۲ - ۱۶:۲۲

قصه، تجلی زندگی اصیل ایرانی _ اسلامی است

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری یزد گفت: قصه گنجینه آداب و رسوم و تجلی زندگی اصیل ایرانی _ اسلامی و میراث ناملموسی است که باید سینه به سینه به نسل‌های بعدی منتقل شود.

علی اکبر عزیزی، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری یزدبه گزارش ایکنا از یزد، علی‌اکبر عزیزی، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری یزد، امروز، 27 آذرماه در مراسم افتتاحیه بیست و پنجمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی به میزبانی استان یزد گفت: قصه به وسعت بیکرانه هستی و زیستن زندگی‌ها و فراتر از حیات انسان، زمان‌ها، مکان‌ها و سفری به ناگفته‌ها است.

وی ادامه داد: در ورای هر قصه‌ای حقیقتی زیبا وجود دارد و قصه تجلی هویت، اصالت و پیشینه تمدنی هر ملت است. قصه از لالایی مادران آغاز می‌شود و گاهواره کودکان را تاب می‌دهد تا در پیچ و تاب روزگاران و در فراز و فرودهای زندگی تاب بیاورند.

عزیزی با اشاره به اینکه خداوند در قرآن کریم، قصه‌ها را به زیبایی بیان می‌کند و لذا قصه‌ها برای بیداری انسان‌ها آفریده می‌شود بیان کرد: در جهانی که سلطه‌طلبان سعی در نابودی فرهنگ و اصالت ملت‌ها را دارند، باید برای حفظ و پاسداری هویت‌ها و اصالت‌ها تلاش کرد. قصه گنجینه آداب و رسوم و تجلی زندگی اصیل ایرانی اسلامی و میراث ناملموسی است که باید سینه به سینه به نسل‌های بعدی منتقل شود.

وی، زبان قصه را از مهمترین ابزارها برای جهاد تبیین دانست و گفت: قصه‌ها بهترین ابزار تعلیم و تربیت است که می‌تواند ارزش‌های انسانی را بر فطرت کودکان حک کند. بنابراین قصه‌های خوب سازنده شخصیت کودکانه است و امروزه روایت حماسه بلند و قهرمانانه فلسطین باید به زبان قصه به گوش جهانیان برسد و قصه‌ها راوی صدای کودکان فلسطین و مظلومیت‌شان در بیداری وجدان‌های خفته خواهند شد.

انتهای پیام
captcha