آموزش‌ها در حوزه‌های علمیه و دانشگاه‌ها باید کاربردی شود
کد خبر: 4190002
تاریخ انتشار : ۰۵ دی ۱۴۰۲ - ۰۹:۵۳

آموزش‌ها در حوزه‌های علمیه و دانشگاه‌ها باید کاربردی شود

امام جمعه یزد با اشاره به اینکه آموزش‌ها در حوزه، دانشگاه و مدرسه باید کاربردی شود گفت: از تربیت دانش‌آموزان و دانشجویان سطحی‌نگر خودداری شود، البته پس از انقلاب شاهد تحولاتی در این حوزه بوده‌ایم اما هنوز جای کار دارد.

آیت الله محمدرضا ناصری، امام جمعه یزدبه گزارش ایکنا از یزد، آیت‌الله محمدرضا ناصری، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه یزد، چهارم دی‌ماه در جلسه مشترک مسئولان حوزه و دانشگاه گفت: جدایی حوزه و دانشگاه در مقاطعی از زمان، توطئه استکبار است زیرا همواره به دنبال ایجاد نفاق در جامعه اسلامی بوده‌اند.

وی با اشاره به اینکه هدف در حوزه و دانشگاه یکسان بوده و هم طلاب و هم دانشجویان برای کسب علم در مسیر علم‌آموزی مجاهدت می‌کنند اظهار کرد: استکبار جهانی از یک قرن پیش تلاش کرده تدین، تفکر و تعقل را از مدارس و دانشگاه‌ها برچیند در حالی که تدین، هویت فرد را می‌سازد، تفکر، قدرت تشخیص خوب از بد را در انسان تقویت می‌کند و تعقل نیز انسان را به خلاقیت و پیشرفت می‌رساند.

نماینده ولی‌فقیه در استان یزد به تشریح اهمیت این سه عنصر مهم پرداخت و افزود: شعارهای استکبار جهانی در این راستا اغواکننده است و در مقطعی این ذهنیت را ایجاد کردند که کشور ما نیاز به کار و تلاش ویژه ندارد و غربی‌ها محصول و کالا را بدون زحمت به ما تحویل می‌دهند و این اتفاق باعث می‌شد جوانان ما از تکنولوژی ساخت عقب مانده و وابسته به غرب باشیم.

ناصری تأکید کرد: حوزه و دانشگاه و مدرسه باید متحول شوند و آموزش‌ها باید کاربردی شود و از پرورش دانش‌آموزان و دانشجویان سطحی‌نگر خودداری شود که البته بعد از انقلاب شاهد تحولاتی در این حوزه بوده‌ایم اما باز هم راه زیادی در پیش داریم.

امام جمعه یزد بر لزوم نهادینه‌سازی تفکر، تعقل و تدین در آموزش‌های مدارس و دانشگاه‌ها تأکید کرد و گفت: اگر این اتفاق رخ دهد، دیگر دشمن نمی‌تواند میان حوزه و دانشگاه و حتی در جامعه نفاق و دودستگی ایجاد کند. تحول در این حوزه برکات بسیاری برای ما به دنبال خواهد داشت و هم به لحاظ اقتصادی و صنعتی پیشرفت می‌کنیم و هم به لحاظ مسائل معنوی تقویت خواهیم شد.

وی با اشاره به رسالت طلاب در آموزش جامعه عنوان کرد: باید با برنامه‌ریزی دقیق تلاش دشمن بر جدا کردن فرزندان و جوانان این کشور از مسیر خدا، نقش برآب شود.

انتهای پیام
captcha