فرهنگ عامه شهرستان‌های یزد تدوین می‌شود
کد خبر: 4192280
تاریخ انتشار : ۱۶ دی ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۸

فرهنگ عامه شهرستان‌های یزد تدوین می‌شود

استاندار یزد با اشاره به اینکه در حوزه فرهنگ و ارشاد اسلامی، تدوین فرهنگ عامه شهرستان‌ها در دستور کار قرار گرفته است، ساخت و توسعه شهرستان‌ها را از مهمترین رسالت‌های اهالی فرهنگ دانست.

مهران فاطمی، استاندار یزدبه گزارش ایکنا از یزد، آیین نکوداشت معلم فرهیخته و مؤلف اثر ماندگار «زارچ؛ شهری بر کرانه کویر»، روان‌شاد جعفر شمس‌الدینی و تجلیل از محمدرضا کلانتری سرچشمه، معلم، نویسنده و پژوهشگر فرهیخته استان یزد، جمعه شب، 15 دی‌ماه با حضور مهران فاطمی استاندار یزد برگزار شد.

مهران فاطمی، استاندار یزد در این مراسم، تکریم مقام معلم، پژوهش و نویسندگی را امری بسیار ارزنده دانست و گفت: در حوزه فرهنگ و ارشاد اسلامی، تدوین فرهنگ عامه شهرستان‌ها در دستور کار قرار گرفته است.

وی ادامه داد: یکی از مهمترین رسالت‌های اهالی فرهنگ شهرستان‌ها، ساخت و توسعه شهرستان‌ها است که با وحدت و یکدلی به این مهم می‌توان دست یافت.

فاطمی با اشاره به اینکه مرحوم حاج جعفر شمس‌الدینی از معلمان فرهیخته زارچ بود بیان کرد: وی زحمات زیادی را برای نشر و چاپ کتاب فرهنگ عامه این شهرستان کشید و لذا در ادامه برای پژوهش و تداوم این اقدام ارزشمند آمادگی داریم تا هر گونه همکاری لازم را داشته باشیم.

وی ادامه داد: همچنین محمدرضا کلانتری سرچشمه در حوزه نویسندگی خصوصاً در حوره دفاع مقدس مخلصانه فعالیت کرد و آثاری فاخر را به رشته تحریر در آورده است، هر چند نیازمند بود مجلسی جداگانه برگزار شود اما همین که به یاد فرهیختگان و نویسندگان این دیار بوده‌اید از برگزارکنندگان مراسم تقدیر و تشکر می‌شود.

انتهای پیام
captcha