تجلیل امام جمعه یزد از عوامل محفل قرآنی دبیرستان شهید مرشد + عکس
کد خبر: 4195238
تاریخ انتشار : ۰۲ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۱:۳۲

تجلیل امام جمعه یزد از عوامل محفل قرآنی دبیرستان شهید مرشد + عکس

آیت‌الله محمدرضا ناصری، نماینده ولی‌ فقیه در استان یزد با حضور در دبیرستان شهید مرشد از عوامل محفل قرآنی تجلیل کرد.

تجلیل امام جمعه یزد از عوامل محفل قرآنی دبیرستان شهید مرشدبه گزارش ایکنا به نقل از روابط‌عمومی دفتر امام جمعه یزد، آیت‌الله محمدرضا ناصری، نماینده ولی‌ فقیه در استان و امام جمعه یزد در جمع دانش آموزان مدرسه مرشد که به دلیل اجرای برنامه‌های قرآنی مورد تجلیل رهبر معظم انقلاب قرار گرفته است، گفت: علاقه و عشق امام و رهبری به جوانان مثال‌زدنی بود و همواره برای سعادت، بصیرت و پیشرفت جوانان دغدغه داشتند.

وی با اشاره به سبک زندگی سلطه‌گران که همواره به دنبال حاکمیت خود و عقب نگه داشتن سایر ملت‌ها به‌ویژه مردم مسلمان هستند، افزود: آنها کاری کردند که واژه «ما می‌توانیم» برای مردم ما بی‌معنا باشد و همواره خود را وابسته به غرب بدانند.

آیت‌الله ناصری با بیان اینکه این سبک زندگی سلطه‌آور است، مطرح کرد: ما باید سبک زندگی خود را بر اساس هدف زندگی که همان تعالی و کمال الهی است، تعریف کنیم. آمریکا و صهیونیست‌ها این همه کشتار در کشورهای مختلف از جمله فلسطین و بحرین و... انجام می‌دهند تا خود بر جهان تسلط داشته باشند و این جنایات همه به خاطر قدرت طلبی و روحیه استعمارگری آنهاست.

وی افزود: آنها از دین به‌ویژه اسلام واقعی هراس دارند و به همین دلیل نیز با مسلمانان سر جنگ دارند و جنایاتی نظیر جنایات غزه علیه مسلمانان رقم می‌زنند. انسان‌ها و حقایق انسانیت برای اینها ارزش ندارد و علت اصلی آن این است که اینها هدف زندگی را گم کرده‌اند و از حکمت حیات خود غافل هستند.

نماینده ولی‌ فقیه در استان یزد گفت: این همه عظمت در جهان آفرینش وجود دارد که همه اینها هدف دارد و خدا در قرآن فرموده که آسمان و زمین و آنچه که در آسمان و زمین وجود دارد، برای انسان خلق کرده‌ام و خلقت انسان نیز با هدف رسیدن به جایگاه والای انسانی انجام شده است.

وی تصریح کرد: خدا می‌خواهد که بندگان او برایش بندگی کنند و جانشین او در زمین باشیم بنابراین باید در کمال ارزش‌ها و خوبی‌ها باشیم و صفات الهی را در خود متبلور کنیم.

آیت‌الله ناصری ادامه داد: غربی‌ها، عقب‌ماندگی و بردگی و پسرفت ما را می‌خواهند اما بر خلاف آنها، خدا می‌خواهد که ما دارای عزت و اقتدار و پیشرفت باشیم.

وی با بیان اینکه هدف زندگی انسان در قرآن گردآوری شده است، افزود: اگر از کتاب خدا به عنوان راهنما و نقشه زندگی استفاده کنیم، به مقام والای انسانی خواهیم رسید.

امام جمعه یزد تأکید کرد: انقلاب ما در مسیر رسیدن به تعالی به پیروزی رسید و اکنون که در آستانه سالگرد پیروزی انقلاب قرار گرفته‌ایم، باید بیش از هر زمان دیگری قدردان انقلابی باشیم که ما را در مسیر پیشرفت و تعالی و رسیدن به کمال الهی قرار داده است.

آیت‌الله ناصری ادامه داد: گرچه دشمنان ما تلاش‌های بسیاری انجام می‌دهند، اما براساس آیات الهی، اگر استقامت داشته باشیم، در برابر همه دشمنان پیروز خواهیم شد و باید علاوه بر استقامت، قرآن را نیز چراغ راه خود قرار دهیم. نوجوانان ما امروز باید در مدارس قرآن را به خوبی بشناسند و با آن مأنوس شوند و آن را چراغ راه خود قرار دهند.

امام جمعه یزد در مورد حضور در مدرسه شهید مرشد نیز اظهار کرد: همواره تأکید داشته‌ام که قرآن را به عنوان کلام خدا و هدایت به مدارس بیاوریم و بین دانش آموزان و قرآن انس ایجاد کنیم.

وی با بیان اینکه خوشبختانه در برخی مدارس استان برنامه‌های قرآنی خوبی برگزار شده است، گفت: مدرسه شهید مرشد در این زمینه اقدامات زیبایی انجام داده که امیدواریم همه دانش آموزان ما با قرآن مأنوس باشند زیرا قرآن چراغ راه بشریت است.

انتهای پیام
captcha