مشارکت در انتخابات موجب رشد و پیشرفت کشور می‌شود
کد خبر: 4200154
تاریخ انتشار : ۲۷ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۵

مشارکت در انتخابات موجب رشد و پیشرفت کشور می‌شود

امام جمعه یزد با اشاره به اینکه شرکت در انتخابات از نظر شرعی لازم و واجب است گفت: اگر در راهپیمایی و انتخابات شرکت می‌کنیم برای رضای خدا و انجام تکلیف الهی و رشد و پیشرفت کشور است.

آیت الله محمدرضا ناصری، امام جمعه یزدبه گزارش ایکنا از یزد، آیت‌الله محمدرضا ناصری، امام جمعه یزد، امروز، 27 بهمن در خطبه‌های این هفته نمازجمعه با قدردانی از حضور پرشور مردم در راهپیمایی 22 بهمن گفت: این حضور پرشور در راهپیمایی نشانه، عشق، ایمان و اعتقاد مردم است و مردم به خوبی درک کرده‌اند که خدا و پیامبر(ص) از مردم چه می‌خواهند و مردم به میدان آمدند و حمایت خود را از دین، انقلاب و نظام جمهوری اسلامی را به رخ جهانیان کشاندند.

وی با اشاره به برگزاری انتخابات پیش‌رو اظهار کرد: نماینده مجلس به عنوان وکیل و خادم مردم است و و باید از حق و حقوق مردم دفاع و موجب رشد و پیشرفت جامعه شود نه اینکه برای خود قدرت و ثروت کسب کند زیرا این امر با حکومت اسلامی منافات دارد.

نماینده ولی‌فقیه در استان یزد افزود: اینکه امام راحل، شرکت در انتخابات را از نظر شرعی لازم و واجب دانستند، برای این است که افرادی را انتخاب کنند که دلسوز آنها باشد، واجب است در انتخابات شرکت کنیم زیرا انتخابات افرادی را که اهلیت خدمت به مردم دارند را به آنها معرفی می‌کنند و مردم باید از بین آنها اصلح را انتخاب کنند.

ناصری افزود: در نظام اسلامی ما اگر در راهپیمایی و انتخابات شرکت می‌کنیم برای رضای خدا و انجام تکلیف الهی و رشد و پیشرفت جامعه است بنابراین اگر کسی در جامعه اسلامی مرتکب خطا و خلافی شود، خداوند او را مؤاخذه خواهد کرد و اگر قدمی بردارد که به نفع دین و کشور باشد، درجات او را ترفیع می‌دهد همانگونه که به افرادی همچون حاج قاسم‌ها که برای دین خدا حرکت کردند، اینگونه شاخص و عزیز و محبوب کرد.

امام جمعه یزد بر توجه ویژه دولت به بحث معیشت مردم تأکید کرد و گفت: مردم هم باید هوای یکدیگر را داشته باشند و به یکدیگر کمک کنند تا از این مسیر عبور کنیم.

انتهای پیام
captcha