رقابت انتخاباتی را به رفاقت کارانه تبدیل کنیم
کد خبر: 4202830
تاریخ انتشار : ۱۱ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۷

رقابت انتخاباتی را به رفاقت کارانه تبدیل کنیم

امام جمعه بخش مرکزی یزد گفت: پس از انتخابات باید دست به دست یکدیگر دهیم و در مسیر پیشرفت، تعالی و حل معضلات و مشکلات کشور گام برداریم و رقابت انتخاباتی را در نهایت به رفاقت کارانه تبدیل کنیم.

سید محمدکاظم مدرسی، امام جمعه بخش مرکزی یزدبه گزارش ایکنا از یزد، آیت‌الله سید محمدکاظم مدرسی، امام جمعه بخش مرکزی یزد، امروز، 11 اسفندماه در خطبه‌های نماز جمعه این هفته با اشاره به تأکید رهبر انقلاب بر مشارکت در انتخابات گفت: انتخابات نشانه زنده بودن ملت، مطالبات و مطالبه‌گری مردم، مشارکت سیاسی و رشد اجتماعی مردم، عزم و اتحاد ملی، تبعیت از جلوداری صالح کشور و تداوم مسیر انقلاب است و دشمن نمی‌خواهد این عوامل پررنگ شود.

وی ادامه داد: شکی نیست که مشکلاتی وجود دارد و بخشی از این مشکلات به دلیل مدیریت‌های نادرست در کشور و بخشی از آن به دلیل دشمنی دشمنان با نظام جمهوری اسلامی و ملت ایران است. 

امام جمعه بخش مرکزی یزد در توصیه‌ای به داوطلبان انتخاباتی گفت: همه ما باید در نظر بگیریم که رقیب اصلی و مشترک همه ما، دشمنان، مشکلات مردم، مشکلات اقتصادی و فرهنگی و تفرقه‌ها هستند و پس از انتخابات باید دست به دست یکدیگر دهیم و در مسیر پیشرفت، تعالی و حل معضلات و مشکلات کشور گام برداریم و رقابت انتخاباتی را در نهایت به رفاقت کارانه تبدیل کنیم.

وی ادامه داد: هواداران نیز باید پس از امروز هیجانات درونی خود را کنترل کنند تا مبادا دشمن از هیجانات درونی ما پس انتخابات سوء استفاده کند. از تمام افرادی که در دعوت مردم به انتخابات و امنیت‌آفرینی تلاش کردند و حضور پرشور مردم را رقم زدند و به صورت ویژه از ملت غیور و بصیر یزد برای این حضور و شور تشکر می‌کنم.

مدرسی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به سالروز تأسیس کمیته امداد امام خمینی (ره) و روز احسان و نیکوکاری و ترویج فرهنگ قرض‌الحسنه بیان کرد: نهادهایی افزون بر خدمات مالی، اقتصادی و پزشکی مناسب است که از سه جهت دیگر حمایت‌های لازم را انجام دهند؛ جلوگیری از فروپاشی کانون‌های خانوادگی، جلوگیری از آشفتگی‌های اعتقادی و دینی و جلوگیری از آشفتگی‌های اجتماعی را باید مدنظر قرار دهند و در این راستا گام بردارند.

امام جمعه بخش مرکزی یزد در بخش دیگری از سخنان خود یکی از جلوه‌های تقوا را آینده‌نگری برای انسان‌ها برشمرد و گفت: این آینده‌نگری یک آینده‌نگری واقعی است. ما انسان‌هایی هستیم که در دنیا توشه‌ای برای آخرت خود جمع‌آوری می‌کنیم، بنابراین حتماً باید زاد و توشه‌ای برای فردای خود در نظر بگیریم.

وی با بیان اینکه هر موجود زنده‌ای نیازمند زاد و توشه است، عنوان کرد: در آخرت زنده‌ایم و نیاز به زاد و توشه داریم، بنابراین باید برای تهیه زاد و توشه سختی‌ها را تاب آورد و مسیر و مقر آینده را در نظر گرفت، زیرا در مقر آینده فرصتی برای کسب توشه نیست. این زاد و توشه در روایات هم بُعد اعتقادی و هم بُعد عملی دارد و ایمان به خدا و پیغمبر(ص) و همراهی با اهل بیت (ع) در بعد اعتقادی و رسیدگی به فقرا و نیازمندان در کنار عبادت نیز در بعد عملی قرار دارد.

مدرسی با بیان اینکه این زاد و توشه باید به‌گونه‌ای باشد که سریع ضایع نشود، عنوان کرد: این زاد و توشه باید در لایه‌هایی از تقوا پیچیده و برای آخرت جمع‌آوری شود.

انتهای پیام
captcha