شهدا برای حفظ اسلام و رسیدن به هدف فداکاری کردند
کد خبر: 4204179
تاریخ انتشار : ۱۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۵

شهدا برای حفظ اسلام و رسیدن به هدف فداکاری کردند

امام جمعه شاهدیه با اشاره به اینکه شهدا بودند که راه چگونه انجام وظیفه کردن به ما یاد دادند گفت: آنها برای حفظ اسلام و اطاعت از نائب امام زمان جهاد کردند و شهید شدند.

محمود دهقان نیری، امام جمعه شاهدیهبه گزارش ایکنا از یزد، حجت‌الاسلام و المسلمین محمود دهقان‌نیری، امام جمعه شاهدیه، امروز، 18 اسفندماه در خطبه‌های نماز جمعه این هفته با اشاره به اینکه یکی از سنت‌های حتمی خدای سبحان، امتحان کردن بندگان مؤمن است گفت: این امتحان دارای چهار ویژگی است.

وی ادامه داد: اول اینکه زمان آن محدود نیست و از لحظه بلوغ انسان تا پايان عمر ادامه دارد، دوم اینکه مواد امتحانی آن هم محدود نیست و هر چیزی می‌تواند اسباب امتحان الهی باشد. سوم اینکه عمومی است و همه مردم بدون استثنا امتحان مى‌شوند. چهارم اینکه مردودشدگان این امتحان مورد بازخواست و مجازات قرار می‌گیرند، مگر اینکه آن را جبران کنند. 

دهقان‌نیری افزود: جمعه گذشته روز امتحان خدا بود، امتحانی که جمعی موفق و پیروز شدند و عده‌ای هم مردود شدند. همه باید برای مردودشدگان دعا کنیم که گناه آنها بسیار سنگین است. خداوند به آنان توفیق توبه و جبران عنایت کند، خود آنها هم باید تلاش کنند تا این تقصیر را جبران کنند. راه آن هم در انجام دو کار است. یکی اصلاح آن چیزی است که خراب کرده‌اند و دوم تبیین و روشنگری است. هدایت کسانی که به‌ دلیل قلم و زبان آنها دچار انحراف شدند.

وی ادامه داد: این افراد، فردای قیامت چگونه می‌خواهند با شهدا روبرو شوند، اگر از آنها بپرسند که ما برای حفظ جمهوری اسلامی ایران همه بدن خود را غرق در خون خود ساختیم، ولی شما برای تقویت این نظام حاضر نشدید یک انگشت خود را کنار صندون رأی رنگین کنید، واقعا چه پاسخی دارند.

امام جمعه شاهدیه با اشاره به 22 اسفند، روز بزرگداشت شهدا بیان کرد: خداوند متعال در سوره مبارکه نحل در ضمن شمارش نعمت‌هایش چنین می‌فرماید: «وَعَلَامَاتٍ وَبِالنَّجْمِ هُمْ يَهْتَدُونَ» یکی از مصادیق این علامت‌ها و ستارگان هدایت شهدا هستند. این شهدا هستند که راه چگونه زندگی کردن و چگونه مردن را به ما آموختند، شهدا بودند که راه چگونه انجام وظیفه کردن به ما یاد دادند.

وی بیان کرد: شهدا سه چیز داشتند که الگوی ما شدند و آن اینکه هدف آنها مقدس بود. آنها برای حفظ اسلام و اطاعت از نائب امام زمان جهاد کردند و شهید شدند. دوم خدایی بودن شهدا بود. آنها برای خدا جنگیدند و برای خدا جان دادند و سوم آنها در راه رسیدن به هدف فداکاری کردند تا به مقام «عِندَ رَبِّهِم یُرزَقُونَ» رسیدند. اگر ما امروز بخواهیم به مقام عندیت برسیم راه آن باز است. راه آن این است که ما در راه یک هدف مقدس که حفظ اسلام است، آن هم برای خدا، فداکاری کنیم.

انتهای پیام
captcha