گردشگری روزه اولی‌های یزدی در جشنواره «فرشتگان ریّان»
کد خبر: 4206178
تاریخ انتشار : ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۵

گردشگری روزه اولی‌های یزدی در جشنواره «فرشتگان ریّان»

مدیر گردشگری سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری یزد از برگزاری ویژه برنامه گردشگری روزه اولی ها در قالب جشنواره «فرشتگان ریّان» به مناسبت ماه مبارک رمضان در شهر یزد خبرداد.

علیرضا ثواچه، مدیر گردشگری سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری یزدعلیرضا ثواچه، مدیر گردشگری سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری یزد با اشاره به برگزاری جشنواره فرشتگان ریّان گفت: گردشگری روزه اولی‌ها برای دومین سال و در قالبی متفاوت، ویژه دختران روزه اولی از 24 اسفندماه آغاز شده و تا 28 اسفندماه ادامه دارد.

وی ادامه داد: سعی شده اکثر دانش‌آموزان که با هماهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان صورت گرفت، از مناطق مختلف شهر برای این مراسم دعوت و حضور داشته باشند، لذا دانش آموزان دختر به همراه مادران خود در این مراسم حضور می‌یابند.

ثواچه با اشاره به علت نامگذاری این جشنواره به فرشتگان ریّان، به روایتی از پیامبر اکرم(ص) اشاره و اضافه کرد: پیامبر گرامی اسلام فرمودند: «بهشت دروازه‌ای دارد که به آن ریّان می‌گویند و در روز قیامت تنها روزه داران از آن دروازه وارد بهشت می‌شوند.» بنابراین این مراسم به فرشتگان ریّان نامگذاری شد.

مدیر گردشگری سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری یزد گفت: این جشنواره دو بخش دارد که بخش اول آن در قالب گردشگری و معرفی اماکن متبرکه و امامزاده‌های شهر یزد است بنابراین پنج امامزاده سهل بن علی، شاهزاده فاضل، سید فتح الدین، سیدگلسرخ و امامزاده جعفر ع به دختران روزه اولی و خانواده آنان معرفی می‌شود.

وی ادامه داد: در قالب این برنامه روزه اولی‌ها توسط مربیانی که آموزش‌های لازم را فرا گرفته‌اند، با سه امامزاده آشنا و در آستان مقدس دو  امامزاده دیگر حضور یافته و ضمن زیارت بقاع متبرکه در بخش‌های مختلف امامزاده، با شخصیت‌های مدفون در آن آشنا می‌شوند.

ثواچه افزود: بخش دوم این جشنواره که پس از نماز و افطاری انجام می‌شود، جشن ویژه روزه اولی‌ها است که با سخنرانی و آموزش احکام و مسائل مرتبط با ماه رمضان آغاز و در ادامه با اجرای گروه سرود متشکل از روزه اولی‌ها و اهدای بسته‌های فرهنگی انجام و پس از آن روانه منزل می‌شوند.

مدیر گردشگری سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری یزد با اشاره به اینکه این جشنواره به همت سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری یزد و با همکاری اداره کل آموزش و پرورش، سازمان حمل و نقل شهری شهرداری و آستان مقدس امامزاده جعفر(ع) در حال برگزاری است گفت: این مراسم به مدت پنج شب از ساعت 16 الی 20  در حال برگزاری است که هر شب میزبان 120 نفر از دانش آموزان به همراه خانواده هستیم.

انتهای پیام
captcha