کد خبر: 4293481
تاریخ انتشار : ۱۸ تير ۱۴۰۴ - ۱۴:۵۸
مسئول بسیج رسانه استان یزد:

رسانه‌ها زینب‌های روایت در میدان جنگ ادراکی باشند

علی پورمیرزایی با اشاره به اینکه اهالی رسانه‌ باید زینب‌های روایت در میدان جنگ ادراکی باشند گفت: در عاشورا، اگر زینب روایت نمی‌کرد، یزید پیروز می‌شد. امروز هم اگر اهالی رسانه روایت نکنند، تحریف‌ها پیروز می‌شوند.

علی پورمیرزایی، مسئول سازمان بسیج رسانه استان یزدبه گزارش ایکنا از یزد، علی پورمیرزایی، مسئول سازمان بسیج رسانه استان یزد، 18 تیرماه در مراسم یادبود شهدای رسانه جنگ ۱۲ روزه اسراییل جنایتکار به ایران اسلامی، با نگاهی تحلیلی به واقعه کربلا، گفت: کربلا، جنگ شمشیر نبود، جنگ روایت بود. امام حسین(ع) پیش از آنکه تنها در میدان بماند، در رسانه‌ها و منبرهای دستگاه اموی تنها شد. دشمن پیش از جنگ فیزیکی، ذهن‌ها را فتح کرده بود.
 
وی با اشاره به ابزارهای رسانه‌ای آن دوره مانند منبرهای رسمی، خطبه‌های حکومتی و ایجاد رعب عمومی، تأکید کرد: مردمی که امام را دعوت کردند، قربانی عملیات روانی شدند. آنان به جای یاری، روی تپه ندبه نشستند و دعا کردند!
 
پورمیرزایی با اشاره به نقش زینب کبری(س) گفت: اگر زینب نبود، عاشورا روایت نمی‌شد. زینب کبری با خطبه‌های کوفه و شام، روایت یزید را در هم شکست و در اوج اسارت، رسانه مظلومیت حق شد. زینب رسانه بود، بی‌دوربین و بی‌تیتر، اما با قدرت حقیقت.
 
وی با اشاره به جنگ ۱۲ روزه اخیر میان ایران و رژیم صهیونیستی افزود: دشمنان، پس از ناکامی در میدان نبرد، وارد جنگ روایت شدند. رسانه‌های عبری، غربی و وابسته به جریان تحریف، با وارونه‌نمایی و سانسور، ایران را آغازگر و اسرائیل را قربانی معرفی کردند. این دقیقاً همان فریب عاشورایی در لباس مدرن است. امروز دشمن، بیشتر از موشک، به تیتر و تصویر وابسته است و رسانه را ابزار فریب و مهندسی ادراک عمومی قرار داده است.
 
پورمیرزایی با تحلیل چهار آفت رسانه‌ای عاشورا، به چهار راهبرد کلیدی برای مقابله با جنگ شناختی دشمن پرداخت و بیان کرد: روایت به‌موقع و بدون تعویق از آن جمله است چرا که تأخیر در روایت، میدان را به دشمن می‌سپارد. دومین راهبرد کلیدی شجاعت در روایت و شکستن ترس رسانه‌ای است زیرا رسانه‌ای که نترسد، شکست‌ناپذیر است.
 
وی، جامعیت در روایت، نه روایت گزینشی را از دیگر راهبردها در این زمینه برشمرد و گفت: روایت ترکیبی در متن، صدا، تصویر و تحلیل باید مد نظر باشد. همچنین نیت خالص در روایت‌گری از دیگر مواردی است که باید مورد توجه باشد چون روایت برای خدا، نه شهرت، رمز تأثیر و ماندگاری است.
 
مسئول بسیج رسانه استان یزد افزود: روایت عاشورایی فقط از حقیقت نمی‌گوید، بلکه از جنس حقیقت است؛ و این‌گونه روایت، تنها از اهالی بصیرت و تعهد ساخته است.
 
پورمیرزایی در پایان گفت: محرم امسال، محرم جهاد روایت ملت ایران است. در عاشورا، اگر زینب روایت نمی‌کرد، یزید پیروز می‌شد. امروز هم اگر اهالی رسانه روایت نکنند، تحریف‌ها پیروز می‌شوند. پس زینب‌های رسانه‌ای این عصر باشید.
انتهای پیام
captcha