تلاش برای شناسایی قوانین مزاحم اقتصاد مقاومتی/ به نهادهای غیرمسئول تذکر داده می‌شود
کد خبر: 3319975
تاریخ انتشار : ۰۶ تير ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۰
رجایی باغسیایی خبر داد:

تلاش برای شناسایی قوانین مزاحم اقتصاد مقاومتی/ به نهادهای غیرمسئول تذکر داده می‌شود

گروه اقتصاد: رئیس فراکسیون اقتصاد مقاومتی مجلس شورای اسلامی، جزئیات اولین جلسه هیئت‌رئیسه این فراکسیون را تشریح کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمد رجایی باغسیایی، رئیس فراکسیون اقتصاد مقاومتی مجلس شورای اسلامی، در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، به تشریح جزئیات اولین جلسه هیئت‌رئیسه فراکسیون اقتصاد مقاومتی پرداخت و اظهار کرد: بیشترین وقت اولین جلسه فراکسیون اقتصاد مقاومتی برای برنامه‌ریزی در رابطه به کارهایی که باید در آینده انجام دهیم و روزهایی که این جلسات باید برگزار شود، سپری شد.

تلاش برای تأثیرگذاری در برنامه ششم توسعه

وی ادامه داد: براساس تصمیمات اعضا، بنا شد هر هفته دست‌کم یک جلسه برگزار کنیم تا کارها به خوبی پیش برود و در چند جهت هم بنا شد کار شود که اولین مورد، همکاری با فراکسیون‌های دیگر مجلس شورای اسلامی در رابطه با شناسایی قوانین مزاحم اقتصاد مقاومتی و تلاش برای اصلاح آنها بود.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس اظهار کرد: اینکه در برنامه ششم توسعه ورود داشته و پیشنهاداتی برای تحقق اقتصاد مقاومتی داشته باشیم از دیگر مواردی بود که در این جلسه در مورد آن بحث شد. همچنین بنا شد برای بررسی مشکلاتی که در زمینه اجرای اقتصاد مقاومتی وجود دارد، با دولت ارتباطاتی داشته باشیم و در نتیجه براساس توان خودمان در جهت رفع آنها تلاش کنیم.

ارائه تذکر برای بی‌توجهی به اقتصاد مقاومتی

رئیس فراکسیون اقتصاد مقاومتی مجلس تأکید کرد: همچنین بنا شد گاهی اوقات اگر لازم شد به نهادهایی که اقتصاد مقاومتی از جانب آنان جدی گرفته نمی شود تذکرات لازم داده شود و بنا شد کارهای دیگری از این قبیل مورد بررسی و پیگیری قرار گیرد.

وی در پاسخ به این پرسش که جلسات فراکسیون اقتصاد مقاومتی در چه روزهایی برگزار خواهد شد و این فراکسیون چند عضو دارد؟ اظهار کرد: چون دو نفر از اعضا در این جلسه حضور نداشتند بنا شد این جلسات، یا دوشنه یا سه‌شنبه برگزار شود که البته اکثر اعضا با برگزاری جلسات در روز دوشنبه که مجلس تعطیل است موافق بودند اما اگر دیگر اعضا با این روز موافق نبودند، این جلسات در روزهای سه‌شنبه برگزار خواهد شد و در مورد تعداد اعضای فراکسیون اقتصاد مقاومتی هم باید گفت که این فراکسیون حدود 100 عضو دارد.

مطالب مرتبط
captcha