زمینه‌های حمایت از ایده‌های نو در تولید محصولات دینی و قرآنی فراهم شود
کد خبر: 3360298
تاریخ انتشار : ۱۷ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۲
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس:

زمینه‌های حمایت از ایده‌های نو در تولید محصولات دینی و قرآنی فراهم شود

گروه اقتصاد: رجایی اظهار کرد: اگر تاکنون تولید محصولات دینی در داخل کشور رخ نداده است به این دلیل بوده که تولید این محصولات برای افراد علاقه‌مند توجیه اقتصادی نداشته است؛ بنابراین لازم است زمینه‌های حمایت از ایده‌های نو در تولید این محصولات فراهم شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمد رجایی باغسیایی، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، در پاسخ به پرسشی درباره وضعیت حمایت از تولید مراکز رشد و تولید محصولات دینی و قرآنی در داخل کشور اظهار کرد: واردات کالا از خارج، مسئله‌ای عمومی است و محصولات فرهنگی  هم جزئی از این محصولات است و بنده معتقدم هر محصولی را که بتوانیم در داخل کشور تولید کنیم قطعا اولویت دارد به اینکه از خارج وارد کنیم.

امکان تولید محصولات دینی و فرهنگی در داخل کشور

وی ادامه داد: شاید بتوان گفت که تولید محصولات فرهنگی در داخل کشور از جهاتی  اولویت بیشتری دارد و نهایتا برای بهبود وضعیت تولید در داخل کشور باید صرفه اقتصادی داشته و برای سرمایه‌گذاران سودآور باشد که چنین کالاهایی را تولید کنند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس تأکید کرد: اگر این اتفاق رخ نداده است به این دلیل بوده که تولید این محصولات برای افراد علاقه‌مند توجیه اقتصادی نداشته است اما به نظرم این امکان در داخل کشور وجود دارد که این اتفاق، هم برای محصولات دینی و فرهنگی و هم سایر محصولات وارداتی رخ دهد.

حمایت از تولید محصولات دینی و قرآنی از فاکتورهای اقتصاد مقاومتی است

رجایی تأکید کرد: البته حمایت از تولید محصولات دینی و فرهنگی در داخل کشور، یکی از فاکتورهای اقتصاد مقاومتی است و هدف بلندی که این سیاست‌ها دارد این است که تولید ملی را افزایش داده و حتی به خارج صادرات داشته باشیم؛ بنابراین لازم است برای بومی کردن  تولید کالاها مخصوصا کالاهای دینی و فرهنگی اقدام کنیم.

وی در پاسخ به این پرسش که حمایت از مراکز رشد تا چه اندازه می‌تواند به توسعه تولید محصولات دینی و قرآنی در داخل کشور منجر شود؟ گفت: قطعا باید شرایطی فراهم شود تا افرادی که ایده‌های جدید دارند بتوانند ایده‌های خود را عرضه کرده وحتی به فروش برسانند؛ اکنون در بسیاری از کشورهای خارجی، برخی از دانشجویان با فروش ایده، هزینه‌های تحصیل خود را تأمین می‌کنند.

زمینه‌های حمایت از ایده‌های نو در کشور فراهم شود

نماینده گناباد در خانه ملت ادامه داد: در مورد محصولاتی که مورد علاقه یک شرکت یا مرکز علمی است می‌توان ایده‌ای خلق کرد و آن را ارائه داد و قاعدتا باید این زمینه در کشور ما هم فراهم شود تا شاهد افزایش تولید این محصولات در داخل کشور باشیم.

وی در پاسخ به پرسشی درباره وضعیت حمایت از مراکز رشد در کشور اظهار کرد: اگر منظور حمایت معنوی است که وجود دارد اما اگر منظور این است که به این مراکز بودجه‌ای اختصاص داده شود باید گفت که بخشی از مسئولیت مراکزی رشدی که هم اکنون در جامعه وجود دارند یا معاونت علمی ریاست‌جمهوری، همین است که از ایده‌های نو حمایت کنند.

رئیس فراکسیون اقتصاد مقاومتی مجلس در پایان گفت: بخشی از این حمایت‌ها، حمایت‌های مالی است و قاعدتا نهادهای مسئول باید به این مسئله ورود پیدا کرده و به وظایف خود عمل کنند.

captcha