بهره‌مندی بانوان یزدی از برنامه‌های مساجد در ماه رمضان + عکس
کد خبر: 3507765
تاریخ انتشار : ۲۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۶

بهره‌مندی بانوان یزدی از برنامه‌های مساجد در ماه رمضان + عکس

گروه اجتماعی: مسئول امور خواهران کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان یزد از اجرای برنامه‌های متنوع ویژه بانوان در مساجد استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآنی(ایکنا) از یزد، بانوان به عنوان نیمی از پیکر جامعه انسانی، همانند مردان در مشارکت عمومی، پایگاه و جایگاه مناسب دارند و نمی‌توان از نقش سازنده آنان چشم پوشید.

مسجد محل تربیت انسان‌ها است و حضور بانوان که مربیان جامعه هستند در آن می‌تواند اثرات مهمی را بر سیر فرهنگ‌سازی در جامعه بگذارد.

ظرفیت وجودی بانوان برای تربیت و پرورش نسل‌ها است، تربیت انسان‌هایی که جامعه را می‌سازند و این نقش مکملی است که برای آنان وجود دارد، حال اگر این ظرفیت در مساجد متبلور شود تربیت جامع و کاملی در سطح جامعه گسترش می‌یابد و انسان‌های کارآمد و تاریخ ساز از قلب مسجد به جامعه می‌آیند.

هر ساله در ماه مبارک رمضان برنامه‌های مختلفی از سوی کانون مساجد برگزار می‌شود که در کنار این برنامه‌ها ویژه برنامه‌هایی برای بانوان در نظر گرفته می‌شود.

اجرای برنامه‌های متنوع ویژه بانوان در مساجد استان

شیما عزیزی، مسئول امور خواهران کانون مساجد استان یزد در این زمینه به ایکنا گفت: برنامه‌های زیادی در طول ماه مبارک رمضان اجرا می‌شود که بالطبع آن برنامه‌هایی برای بانوان اجرا خواهد شد.

وی ادامه داد: مراسم جزءخوانی قرآن، تفسیر، احکام، پرسش و پاسخ و مشاوره از جمله برنامه‌هایی است که در مساجد با حضور حداکثری بانوان اجرا می‌شود.

ویژه برنامه «شکوفه‌های نور» در یزد برگزار می‌شود

عزیزی از برگزاری ویژه برنامه روزه اولی‌ها با عنوان «شکوفه‌های نور» در یزد خبر داد و تصریح کرد: این برنامه به مناسبت تولد امام حسن مجتبی (ع) در منطقه حسن آباد و مسجد امام سجاد(ع)  اجرا خواهد شد.

وی ادامه داد: این برنامه در شب تولد امام حسن مجتبی(ع) ویژه روزه اولی‌ها خواهد بود و افطاری و جشن نیز از دیگر برنامه‌های این مراسم است.

مسئول امور خواهران کانون مساجد استان یزد برنامه مشاوره تحت عنوان «فرزند پروری» را از دیگر برنامه‌های این ماه مبارک ویژه بانوان برشمرد و گفت: این برنامه نیز از ساعت 19 تا 20 در مساجد با حضور کارشناس ارشد مشاوره و روانشناسی در حال اجراست.

عزیزی خاطرنشان کرد: خوشبختانه بانوان یزدی در همه برنامه‌ها حضور مستمر و پرشوری دارند.

ضرورت ترویج فرهنگ قرآنی با اجرای برنامه‌ها ویژه بانوان

فاطمه کریمی یکی از بانوان یزدی نیز به ایکنا گفت: جای بسی خوشحالی است که ویژه برنامه‌هایی برای بانوان در مساجد اجرا می‌شود و این باعث حضور پرشور بانوان در مساجد خواهد شد.

وی که در جلسات جزءخوانی و تفسیر قرآن به صورت مستمر شرکت می‌کند تصریح کرد: این جلسات می‌تواند در ترویج فرهنگ قرآنی در بین بانوان و انتقال آن به خانواده‌ها موثر و مفید باشد. 


بهره‌مندی بانوان یزدی از برنامه‌های مساجد در ماه رمضان+عکس

بهره‌مندی بانوان یزدی از برنامه‌های مساجد در ماه رمضان+عکس

بهره‌مندی بانوان یزدی از برنامه‌های مساجد در ماه رمضان+عکس

captcha