برگزاری کنفرانس «مطالعات اسلامی، حقیقت، روش و تفسیر» در روسیه
کد خبر: 4091980
تاریخ انتشار : ۲۳ مهر ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۸

برگزاری کنفرانس «مطالعات اسلامی، حقیقت، روش و تفسیر» در روسیه

کنفرانس علمی «مطالعات اسلامی؛ حقیقت، روش و تفسیر» با حمایت بنیاد ابن سینای روسیه و مشارکت علمی مؤسسه حکمت و فلسفه ایران و انستیتو فلسفه آکادمی علوم روسیه در مسکو برگزار می‌شود.

به گزارش ایکنا، این کنفرانس دوم و سوم فوریه 2023 (13 و 14 بهمن 1401) در سالن شورای علمی انستیتو فلسفه آکادمی علوم روسیه به نشانی مسکو، خیابان «گانچارنایا»، شماره 12 برگزار خواهد شد.

حوزه شرق‌شناسی و مطالعات اسلامی مانند دیگر حوزه‌ها، راه طولانی را در مسیر تاریخ طی کرده است. این راه از آثار و فعالیت‌های مبلغان از کشورهای مختلف آغاز شده و تاکنون ادامه یافته است.

با مطالعه رویکردها و آثار دانشمندان و محققان در این حوزه می‌توان به گستردگی این مهم پی برد؛ اما حقیقتِ مطالعات اسلامی و شرق‌شناسی همانند مسیری بی‌انتها همچنان نیاز به پژوهش و آگاهی دارد.

بنا به اعلام بنیاد مطالعات اسلامی روسیه(ابن سینا)؛ هدف از برگزاری این کنفرانس گفت‌و‌گو و ارائه مطالب در باب اسلام‌شناسی معاصر و ابزارهای موردنیاز و مهم در جهت شناخت و آگاهی بیشتر در این حوزه است.

برگزاری کنفرانس با انتشار نخستین شماره مجله فلسفه اسلامی «‌اشراق‌» مصادف خواهد شد. سالنامه فلسفی _ عرفانی «‌اشراق‌» که از سال 2010 توسط انتشارات صدرا منتشر شده است، زین پس سری جدیدش به عنوان نشریه رسمی از طرف انستیتو فلسفه آکادمی علوم روسیه منتشر خواهد شد.

کنفرانس به دو زبان روسی و فارسی برگزار خواهد شد و شرکت در آن به صورت حضوری امکان‌پذیر خواهد بود.

هزینه ورودی از شرکت‌کنندگان در کنفرانس دریافت نخواهد شد و حضور در همایش  به صورت رایگان امکان‌پذیر خواهد بود.

مباحث ارائه‌شده توسط شرکت‌کنندگان در چارچوب و طراحی نشریه و مقررات نشر از طرف هیئت تحریریه، در شماره بعدی مجله فلسفه اسلامی «‌اشراق» منتشر خواهد شد.

برای شرکت در کنفرانس لازم است تا تاریخ 1 نوامبر 2022 (‌10 آبان 1401) چکیده مقاله (‌حدود 2000 کاراکتر با فاصله‌) به آدرس الکترونیکی islamphil@mail.com  با موضوع «درخواست به منظور شرکت در کنفرانس» ارسال شود . جزئیات کنفرانس برای شرکت‌کنندگان ارسال خواهد شد.

همچنین علاقه‌مندان به انتشار متن مقاله در مجله فلسفه اسلامی «‌اشراق» می‌توانند مقاله مورد نظر را مطابق با الزامات و چارچوب نشریه تا 1 مارس 2023 (10 اسفند 1401) ارسال کنند.

خبرنگار: حسین الله وردی 

انتهای پیام
captcha