حافظان طرح جزءخوانی ماه رمضان در یزد تجلیل شدند
کد خبر: 4210711
تاریخ انتشار : ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۹:۳۷

حافظان طرح جزءخوانی ماه رمضان در یزد تجلیل شدند

حافظان قرآن کریم طرح جزءخوانی ماه مبارک رمضان در آستان مقدس امامزاده سیدنصرالله(ع) یزد با حضور جمعی از مسئولان تجلیل شدند.

حافظان یزدی طرح جزءخوانی ماه رمضان در یزد تجلیل شدندبه گزارش ایکنا از یزد، حافظان قرآن کریم طرح جزءخوانی ماه مبارک رمضان در آستان مقدس امامزاده سیدنصرالله(ع) یزد، 27 فروردین‌ماه با حضور جمعی از مسئولان تجلیل شدند.

مهدی تقوایی، مشاور عالی استاندار یزد در این مراسم با اشاره به اقدامات انجام شده توسط مجمع قاریان و حافظان استان گفت: خوشبختانه اقدامات خوبی در این دوره در حال انجام است که برخی برای اولین بار رقم می‌خورد، ان‌شاءالله بتوانیم کارهایی که انجام می‌دهیم منشأ اثر در کشور باشد.

وی با اشاره به اجرای طرح بزرگ بالندگی «چهار هزار حافظ قرآن به نیت چهار هزار شهید استان یزد» افزود: این طرح در استان در حال انجام است و بیش از چهار هزار نفر در سامانه ثبت‌نام کرده‌اند و کلاس‌ها در حال برگزاری است. خوشبختانه از زمان آغاز این طرح، به عنوان الگو برای سایر استان‌ها مطرح است.

تقوایی با اشاره به برگزاری لیگ حافظان قرآن کریم در استان بیان کرد: این طرح باید به‌گونه‌ای اجرا شود که برای کشور و سایر استان‌ها الگو باشد و برنامه‌ای منسجم و هدفمند رقم خورد. 

حجت‌الاسلام رضا صادقی، مدیرکل اوقاف و امورخیریه استان یزد نیز در این مراسم با اشاره به اینکه ترویج فرهنگ قرآن کریم، همراهی، حمایت و تلاش و کوشش فعالان قرآنی و مسئولان را می‌طلبد، گفت: در این مسیر نباید سست شویم و امروز تمام مشکلات جامعه اسلامی به دلیل دوری از قرآن کریم است، چراکه اگر فرامین و دستورات قرآن را اجرا می‌کردیم، مسلمانان به این مشکلات و گرفتاری‌ها دچار نمی‌شدند.
 
وی با اشاره به اجرای طرح جزءخوانی قرآن کریم توسط حافظان استان به‌ویژه تعدادی از روشندلان قرآنی اضافه کرد: این طرح به همت مسئولان استان و مجمع قاریان و حافظان در سال‌های آینده به‌صورت وسیع و گسترده انجام شود. مراسم تجلیل از حافظان نیز باید در جمع مردمی انجام شود تا نسل جوان به این برنامه‌ها سوق داده شوند.

حجت‌الاسلام سیدناصر حیدری، مدیر آستان مقدس امامزاده سیدنصرالله(ع) یزد نیز در این مراسم، طرح جزءخوانی قرآن کریم در ماه رمضان توسط حفاظ استان را اقدامی ارزشمند خواند و گفت: برنامه‌های مختلفی در حوزه قرآن کریم در این امامزاده در حال برگزاری است.

وی ادامه داد: برنامه تفسیر قرآن کریم جمعه شب‌ها پس از اقامه نماز مغرب و عشا توسط استاد محمدرضا شایق با حضور اقشار مختلف مردم ارائه می‌شود. همچنین پنجشنبه‌ها تلاوت و اذان زنده با حضور فعالان قرآنی انجام و نوای قرآن در حرم می‌پیچد.

حیدری بیان کرد: برنامه‌ها در سال جاری نیز تداوم دارد و از برنامه‌های قرآنی حمایت خواهیم کرد و هرگونه اقدامی در این حوزه در دستور کار امامزاده سیدنصرالله(ع) قرار دارد.

امیرحسین عطارزاده، حافظ قرآن کریم نیز در این مراسم گفت: لیگ حافظان قرآن کریم در استان برنامه‌ریزی و در مدت زمان شش ماه و در چهار سطح 5، 10، 20 و کل اجرا خواهد شد. هر فردی که در لیگ شرکت می‌کند، پنج فرصت برای رقابت دارد. این لیگ به‌صورت ماهیانه اجرا و در پایان نفرات برتر هر سطح مشخص و تجلیل می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه افراد به‌صورت سطح‌بندی و رده سنی در قالب این لیگ به رقابت می‌پردازند، بیان کرد: این لیگ می‌تواند به تثبیت حفظ قرآن کمک کند.

مهدی اسماعیل‌پور، حافظ کل قرآن و استاد دانشگاه یزد و همچنین محمدرضا حسینی بغدادآبادی عضو هیئت مدیره مجمع قاریان و حافظان استان یزد نیز در این مراسم مواردی را بیان کردند. 

یادآور می‌شود، طرح جزءخوانی ماه مبارک رمضان برای اولین بار به همت اداره اوقاف و امورخیریه شهرستان یزد و مجمع قاریان و حافظان استان توسط حفاظ قرآن کریم در آستان مقدس امامزاده سیدنصرالله(ع) یزد اجرا شد.

انتهای پیام
captcha