«جشنواره روح خدا» به میزبانی استان یزد برگزار می‌شود
کد خبر: 3520781
تاریخ انتشار : ۱۷ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۵
30 مردادماه؛

«جشنواره روح خدا» به میزبانی استان یزد برگزار می‌شود

گروه هنر: مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد یزد از برگزاری «جشنواره کشوری روح خدا» همزمان با روز جهانی مساجد به میزبانی این استان خبر داد.

محسن رستگاری، مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد یزد در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآنی(ایکنا) از یزد از برگزاری جشنواره کشوری روح خدا به میزبانی استان یزد خبر داد و اظهار کرد: در این دوره از جشنواره دو هزار و 230 نفر شرکت کردند.
رستگاری با اشاره به رشد ارسال آثار به دبیرخانه نسبت به سال قبل تصریح کرد: اولین دوره از این جشنواره با حضور 668 نفر، دومین دوره آن یک هزار و 720 شرکت کننده و سومین دوره آن نیز 2 هزار و 22 شرکت کننده برگزار شد.
وی ادامه داد: در این دوره مسابقه کتابخوانی با یک هزار و 700 شرکت کننده بیشترین حضور علاقمندان را داشته، سپس نقاشی با 159 اثر، شعر 136 اثر، وبلاگ نویسی 97 اثر، مقاله نویسی 53 اثر، بخش ویژه 45 اثر و خوشنویسی 32 اثر و نشریات تجربی نیز هشت اثر بوده است.
مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد یزد هدف از برگزاری این جشنواره را تبیین ابعاد شخصیتی امام خمینی(ره)، آشکارسازی ابعاد قیام 15 خرداد، شناسایی ابعاد مختلف انقلاب و دستاوردهای آن، تبیین نقش ولایت فقیه در جامعه اسلامی ذکر کرد. 
رستگاری با اشاره به موضوعات جشنواره روح خدا نیز تصریح کرد: مقاله نویسی، شعر، وبلاگ نویسی، نقاشی و خوشنویسی، مسابقه کتابخوانی و بخش ویژه موضوعات این جشنواره است.
مسئول دبیرخانه سومین جشنواره کشوری روح خدا یادآور شد: آیین اختتامیه این جشنواره سی‌ام مرداد ماه جاری همزمان با روز جهانی مساجد در یزد برگزار می‌‌شود.
رستگاری همچنین گفت: دیدار با ائمه جماعات، بازدید از کانون‌های فرهنگی و هنری، دیدار با کانون‌های تخصصی و تجلیل از اعضای کانون مساجد، بازدید از خانواده شهید مدافع حرم به مناسبت روزجهانی مساجد انجام خواهد شد.
captcha