شش هزار نفر در انتظار بیمه فعالان قرآنی/با کمبود اعتبار مواجه هستیم
کد خبر: 3521576
تاریخ انتشار : ۱۹ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۰:۱۲

شش هزار نفر در انتظار بیمه فعالان قرآنی/با کمبود اعتبار مواجه هستیم

گروه فعالیت‌های قرآنی: معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: 3500 نفر در کشور تحت پوشش بیمه فعالان قرآنی هستند و شش هزار نفر نیز در سامانه ثبت‌نام کردند که اجرایی شدن بیمه آنان منوط به تخصیص اعتبار است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآنی(ایکنا) از یزد، حجت‌الاسلام محمدرضا حشمتی، معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی عصر امروز در گردهمایی مدیران موسسات فرهنگی قرآن و عترت استان یزد از تشکیل هیات رسیدگی به موسسات در دو سال گذشته خبر داد و تعداد مجوزهای صادر شده را 700 مجوز برشمرد.
وی ادامه داد: در سال‌های اخیر شورایی در ذیل شورای انقلاب فرهنگی تاسیس شده با عنوان شورای توسعه فرهنگ قرآنی که متشکل از اعضایی است که در حوزه قرآن فعالیت دارند و 24 سازمان و ارگان غیر از شخصیت‌های قرآنی در این شورا عضو هستند.
حجت‌الاسلام حشمتی افزود: موسسات قرآنی که تاریخ مجوزشان به پایان رسیده و نیاز به تمدید دارد بدون نیاز به سوابق نسبت به تمدید آن اقدام می‌شود و همچنین موسساتی که تازه تاسیس شده برای صدور مجوز هر چه سریعتر در هیات مورد بررسی قرار می‌گیرد.
وی ادامه داد: روند صدور مجوزها کمتر از دو ماه صورت می‌گیرد و قبلا استعلام و بازدید از موسسات بود که در حال حاضر این موارد حذف شده است.
 معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به حمایت از موسسات نیز گفت: در بحث حمایت از موسسات مشکل اساسی که وجود دارد این است که حمایت آیین نامه می‌خواهد که در دست بررسی است و پیشنهاد این است که براساس وظایف موسسات صورت گیرد.
وی ادامه داد: همچنین حمایت براساس طرح‌های اجرایی در موضوعات فهم قرآن، تدبر و تفسیر قرآن، هنرهای قرآنی و فضای مجازی توسط موسسات باشد.
حجت‌الاسلام حشمتی با اشاره به بیمه فعالان قرآنی نیز گفت: 3500 نفر بیمه قرآنی هستند و اگر بیمه فردی قطع شده پیگیری‌های لازم صورت خواهد گرفت.
وی ادامه داد: در حال حاضر شش هزار نفر در سامانه ثبت نام کردند و اجرایی شدن بیمه آنان منوط به تخصیص اعتبار است و اعتبار موجود ارشاد کفاف هزینه را نمی‌دهد.
معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اعتبار وزارت ارشاد را 16 میلیارد تومان عنوان کرد و تصریح کرد: این مبلغ صرف طرح‌های آموزشی، نمایشگاه قرآن، هفته قرآن و عترت  و... خواهد شد.
علی غیاثی ندوشن، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد نیز در این نشست با اشاره به افتتاح دومین استودیو قرآنی در استان یزد گفت: این استودیو با سرمایه 500 میلیون تومان تجهیز و افتتاح شد و این ظرفیتی است برای کل موسسات و فعالیت های قرآنی استان و حتی جنوب شرق.
captcha