اهدای خون؛ فرصتی برای ترویج فرهنگ نوع‌دوستی
کد خبر: 3799706
تاریخ انتشار : ۰۵ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۹

اهدای خون؛ فرصتی برای ترویج فرهنگ نوع‌دوستی

گروه اجتماعی ــ سفیر نوع دوستی اهدای خون گفت: اقدام به اهدای خون داوطلبانه بهترین فرصت برای ترویج فرهنگ همدلی و نوع دوستی در ایران اسلامی است.

‌به گزارش ایکنا از یزد، محمد‌امین جنیدی جعفری، سفیر نوع دوستی اهدای خون با گروه خونی B+ در حالی اهدای خون را از سال 1359 آغاز کرده که در یک‌صد و شصت و یکمین اهدای خون خود در یزد اظهار کرد: اقدام به اهدای خون داوطلبانه بهترین فرصت برای ترویج فرهنگ همدلی و نوع دوستی در ایران اسلامی است.
جنیدی تصریح کرد: بعد از پایان جنگ تحمیلی و تاکنون در زادگاه خود و مشهد اهدا کننده خون بودم، اما تلنگری من را بر آن داشت تا از این پس و برای فرهنگ‌سازی این سنت پسندیده به شهرهای مختلف ایران نیز سفر کنم.
وی در خصوص برنامه اهدای خون استان به استان نیز اظهار کرد: در ابتدای سال 1390 تصمیم گرفتم تا با سفر به تمامی مراکز استان‌ها و اهدای خون پیام نوع دوستی را در سراسر کشور منتشر کنم و طبق برنامه‌ریزی که مناسبت‌های ملی و مذهبی نیز در آن در نظر گرفته شده بود، در ماه مبارک رجب در یزد به عنوان آخرین مقصد خود و برای صد و شصت و یکمین بار خون خود را اهدا کنم.
این اهداکننده زندگی با بیان این‌که هدف من از این کار چیزی جز به تصویر کشیدن معنای وسیع ایثار نیست افزود: اهدای خون بهترین راه کمک به هم نوع است و به همه هموطنان خود توصیه می‌کنم برای حفظ سلامتی و کمک به بیماران خون خود را اهدا کنند.
جنیدی همسرش را مشوق اصلی زندگی و همراه خود دانست و گفت: انسان همیشه با امید زنده است و همسرم تا جایی که توانست من را در این امر مقدس همراهی کرد.
وی قصد دارد پس از اتمام سفر خود و بازگشت به وطن با نامه نگاری به دبيرکل سازمان ملل حس نوع دوستي و انسان دوستي ايرانيان را به گوش جهانيان برساند.

انتهای پیام

captcha