هیچ مورد مشکوکی از بیماری کرونا در یزد مشاهده نشده است
کد خبر: 3880462
تاریخ انتشار : ۰۳ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۱

هیچ مورد مشکوکی از بیماری کرونا در یزد مشاهده نشده است

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی یزد گفت: خوشبختانه مورد مشکوک و محتملی از ویروس کرونا در یزد مشاهده نشده است.

هیچ مورد مشکوک و محتمل از بیماری کرونا در یزد مشاهده نشدبه گزارش ایکنا از یزد، به نقل از روابط‌ عمومی دانشگاه علوم پزشکی استان، محمدرضا دهقانی، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی یزد با بیان اینکه خوشبختانه مورد مشکوک و محتملی از ویروس کرونا در یزد مشاهده نشده است، گفت: مردم توصیه‌های بهداشتی را جدی بگیرند.

وی با اشاره به اینکه برخی مردم نگران بیماری کرونا و شیوع آن هستند، گفت: در صورت رعایت نکات و توصیه‌های بهداشتی، از بحران این بیماری به سلامت عبور خواهیم کرد.

دهقانی افزود: کرونا یک بیماری ویروسی و مرگ و میر آن حتی کمتر آنفلوآنزای H1N1 است. اغلب افراد مبتلای گزارش شده در دنیا از کشور چین بوده‌اند و افرادی در معرض خطر ابتلا به موارد شدید هستند که بیماری زمینه‌ای داشته‌اند مانند دیابت و مشکلات قلبی و عروقی و یا به دلیل سن بالا و کهولت سن مبتلا شده‌اند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد تأکید کرد: آنچه در شرایط فعلی بسیار حائز اهمیت است، رعایت اصول بهداشت فردی و مداومت در شستشوی دست‌هاست.

وی با بیان اینکه تا حد ممکن باید از دست دادن و روبوسی خودداری کرد و از تردد غیرضروری در مکان‌هایی که احتمال ابتلا به بیماری کرونا در آن بالاست، خودداری کرد، افزود: افرادی که بیماری زمینه‌ای دارند نیز در این مکان‌ها حاضر نشوند.

دهقانی همچنین بر استفاده از ماسک تأکید کرد و گفت: استفاده از ماسک برای کادر بهداشتی درمانی که در مواجهه با بیماران هستند و همچنین بیمار و همراهان وی نیز لازم است و استفاده از آن در افراد سالم ضرورتی ندارد؛ افرادی که علائمی از سرماخوردگی دارند بهتر است از ماسک استفاده کنند تا از انتشار ویروس‌ها جلوگیری شود.

وی تأکید کرد: مردم جهت کسب اطلاع و اخبار به پایگاه‌های اینترنتی معتبر مراجعه کرده و به شایعات بی‌اساس منتشر شده در فضای مجازی توجه نکنند.

انتهای پیام
captcha