۴۰۰ بسته معیشتی بین محرومان بافقی توزیع شد
کد خبر: 3944181
تاریخ انتشار : ۰۹ دی ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۲
در قالب طرح راه شهید سلیمانی؛

۴۰۰ بسته معیشتی بین محرومان بافقی توزیع شد

در قالب طرح راه شهید سلیمانی و با شعار «راه شهید سلیمانی از کوچه خدمت به محرومین می‌گذرد» و از محل موقوفات آستان مقدس امامزاده عبدالله (ع) بافق ۴۰۰ بسته معیشتی بین محرومان توزیع شد.

400 بسته معیشتی بین محرومان بافقی توزیع شدبه گزارش ایکنا از یزد، سیدسعید حسینی، رئیس هئیت امناء آستان مقدس امامزاده عبدالله (ع) بافق، امروز، 9 دی‌ در مراسم رزمایش کمک مؤمنانه در قالب طرح شهید سلیمانی، اظهار کرد: سازمان اوقاف و امور خیریه برای کلیه بقاع متبرکه در سطح کشور طرحی را به نام سردار شهید سلیمانی ارائه کرد که در قالب آن تعدادی بسته‌های کمک معیشتی تهیه و بین نیازمندان توزیع شود.

وی با اشاره به تهیه 400 بسته کمک معیشتی از سوی مرکز افق آستان مقدس امامزاده عبدالله (ع) افزود: حدود 400 بسته کمک معیشتی مزین به تصویر مقام معظم رهبری، سردار دل‌ها و گنبد و بارگاه امامزاده عبدالله تهیه و به محرومان اهدا خواهد شد.

حسینی ادامه داد: برای جلوگیری از موازی‌کاری، بخشی از این بسته‌ها از طریق مجمع خیرین شهرستان و بخشی دیگر توسط کمیته امداد برای محرومان در روستاها توزیع می‌شود.

حجت‌الاسلام مجید کرمی، معاون فرهنگی و اجتماعی اداره‌کل اوقاف و امورخیریه استان یزد نیز در این مراسم با تسلیت سالگرد شهادت سردار شهید حاج قاسم سلیمانی و چهلمین روز درگذشت شهید فخری‌زاده، پیرامون اجرای طرح سردار سلیمانی گفت: در راستای فرمایشات مقام معظم رهبری که بحث مواسات و کمک‌های مومنانه را مطرح کردند، با توجه به آسیب‌هایی که ویروس کرونا به اقشار کم درآمد و محرومان وارد کرد، سازمان اوقاف و امورخیریه در سطح کشور و استان یزد برنامه‌ریزی برای کمک به نیازمندان در مناسبت‌های مختلف با اجرای طرح‌های متعدد اعم از دست‌های مهربانی، ضیافت همدلی، تبرکات مهدوی و در آستانه سالگرد شهادت سردار دلها طرح شهید سلیمانی با شعار «راه شهید سلیمانی از کوچه خدمت به محرومین می‌گذرد»، انجام داده است.

وی افزود: سازمان اوقاف مرکز فرهنگی قرآنی برای بقاع متبرکه خود دارد و یک واحد به نام افق به این مجموعه اضافه کرده که این واحد پیگیری آسیب‌های اجتماعی و تلاش برای رفع آن در حد توان را برعهده دارد.

کرمی در خصوص سنت حسنه وقف با تاکید به تبلیغ آن در جامعه بیان کرد: زمانی که نیت نیکوکاری از ناحیه وقف این سنت حسنه و چشمه جاری انجام گیرد کاری بی‌منت صورت گرفته و تا همیشه باقی خواهد ماند.

معاون فرهنگی اداره اوقاف و امورخیریه استان یزد با اشاره به کمک 14 میلیارد تومانی برای کمک به نیازمندان و بیمارستان بیان کرد: از زمان شیوع بیماری کرونا از محل مراکز افق امامزادگان در سطح استان، موقوفات و خیرانی که به بقاع متبرکه استان مراجعه کردند، 14 میلیارد تومان به نیازمندان و بیمارستان کمک شد و امیدواریم این امر در راستای کمک به محرومان ادامه داشته باشد.

انتهای پیام
captcha