توزیع 220 هزار سبد غذایی در طرح «شهید سلیمانی»
کد خبر: 3944803
تاریخ انتشار : ۱۲ دی ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۴
از سوی اوقاف و امورخیریه کشور انجام شد؛

توزیع 220 هزار سبد غذایی در طرح «شهید سلیمانی»

مدیرکل امور اجتماعی و مشارکت‌های سازمان اوقاف و امور خیریه از توزیع بیش از 220 هزار سبد غذایی در طرح «شهید سلیمانی» و در سطح کشور خبر داد.

توزیع 220 هزار سبدغذایی در طرح «شهید سلیمانی»به گزارش ایکنا از یزد، رضا معممی‌مقدم، مدیرکل امور اجتماعی و مشارکت‌های سازمان اوقاف و امور خیریه، امروز 12 دی‌، در مراسم اختتامیه طرح شهید سلیمانی در شهرستان یزد که در محل امامزاده سیدجعفر محمد(ع) برگزار شد، اظهار کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از یک میلیون و 301 هزار سبد غذایی با ارزشی معادل 393 میلیاردتومان از سوی بقاع متبرکه و مراکز افق اوقاف و امورخیریه کشور توزیع شده است.

وی افزود: با توجه به مشکلات معیشتی که به دلیل کرونا بخش زیادی از جامعه با آن درگیر هستند، بنابراین مراکز افق اوقاف و امورخیریه در راستای خدمت‌رسانی به اقشار آسیب‌پذیر، این بسته‌های معیشتی را در موقعیت‌های مختلف توزیع کرد که تنها 30 درصد از هزینه بسته‌های غذایی توزیع شده از محل موقوفات بوده و 70 درصد آن  از سوی و با مشارکت خیران و موقوفات غیرمتصرفی انجام شده است.

وی از توزیع بیش از 220 هزار سبد غذایی در طرح شهید سلیمانی و در سطح کشور خبر داد و افزود: از اول سال تاکنون طی هشت مرحله سبدهای غذایی به همت بقاع متبرکه و مراکز افق امامزادگان اوقاف و امورخیریه کشور توزیع شده است.

مدیرکل امور اجتماعی و مشارکت‌های سازمان اوقاف و امور خیریه، گفت: سنت حسنه وقف ضامن تحکیم و بقای جامعه است، بنابراین با وقف نیات واقف و آثار خیر او همواره دوام خواهد داشته و برقرار است و ما نیز قدردان مشارکت مردم در طرح‌های خیریه هستیم.

معممی‌مقدم در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به بیانیه گام دوم انقلاب که  از سوی رهبر معظم انقلاب ابلاغ شده، جوان‌گرایی را یکی از مهم‌ترین بندهای این دستور دانست و افزود: جوان‌گرایی به معنی پیرزدایی نیست بلکه باید زمینه حضور جوانان در کنار افراد باتجربه فراهم شود و کادرسازی در دستور قرار گیرد و فعالیت‌های اجرایی به نیروهای جوان واگذار شود.

وی ادامه داد: طی بررسی‌های انجام شده از سوی ارگان‌های ذی‌ربط بیش از 60 درصد افرادی که برای بار اول به زندان می‌روند، فاقد مهارت و شغل هستند و فقط 10 درصد افرادی که برای بار دوم به زندان می‌روند، هیچ مهارتی ندارند، لذا همه ابلاغیه‌ها و فعالیت‌ها باید به سمتی حرکت کند که کار و حرفه‌ای را به افراد آموزش دهند و این از رویکردهای جدی اوقاف و امورخیریه است.

معممی‌مقدم ضمن تشکر از فعالیت‌های مرکز افق امامزاده سیدجعفر محمد(ع) یزد، تصریح کرد: اقدامات بسیار خوبی در استان به‌ ویژه امامزاده سیدجعفر محمد(ع) یزد انجام شده و می‌تواند به عنوان الگویی برای دیگر بقاع متبرکه کشور قرار گیرد.  خادمان امامزادگان و بقاع متبرکه به عنوان پرچمداران ولایت باید به گونه‌ای عمل کنند که فعالیت‌های آنها منجر به تقویت اخلاق در جامعه شود.

معممی‌مقدم افزود: همه فعالیت‌ها باید با این رویکرد صورت گیرد که انسان اشرف مخلوقات و همه انسان‌های عالم فارغ از هر دین و مسلکی که دارند، خانواده خداوند هستند، بنابراین باید فارغ از تقسیم‌بندی‌ها و دیگر موارد به انسان‌ها کمک کنیم.

مدیرکل امور اجتماعی و مشارکت‌های سازمان اوقاف و امور خیریه، اظهار کرد: خوشبختانه در استان یزد کمک‌های معیشتی مراکز افق اوقاف و امورخیریه شامل حال اهل تسنن و زرتشتیان و دیگر اقشاری  نیازمند شده است که جای تقدیر دارد.

معممی‌مقدم اظهار کرد: بی‌توجهی به دیگران ما را از دایره مسلمانی خارج می‌کند و در همه دستورات خداوند در قرآن، نماز و زکات با یکدیگر نام برده شده است بنابراین کمک خیران در سنت حسنه وقف علاوه بر ارزش دنیوی شامل اجر اخروی و باقیات الصالحاتی خواهد بود.

انتهای پیام
captcha