طرح «۴۰ شب، ۴۰ مسجد» در یزد اجرا می‌شود
کد خبر: 3946448
تاریخ انتشار : ۲۰ دی ۱۳۹۹ - ۰۸:۴۱
در راستای بزرگداشت آیت‌الله مصباح یزدی؛

طرح «۴۰ شب، ۴۰ مسجد» در یزد اجرا می‌شود

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان یزد از اجرای طرح «۴۰ شب، ۴۰ مسجد» در راستای بزرگداشت علامه محمدتقی مصباح یزدی خبر داد.

اجرای طرح «40 شب، 40 مسجد» در یزدبه گزارش ایکنا از یزد، حجت‌الاسلام علیرضا نجیمی، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان یزد، شب گذشته، 19 دی‌ در گردهمایی مجازی طلاب و روحانیان استان، از اجرای طرح «40 شب، 40 مسجد» در راستای بزرگداشت علامه محمدتقی مصباح یزدی خبر داد و اظهار کرد: این طرح از 15 دی آغاز شده است و تا 25 بهمن که شب چهلم این عالم ربانی خواهد بود، ادامه خواهد داشت.

وی ادامه داد: 40 مسجد معظم استان در 40 شب مراسم باشکوهی را بعد از نماز مغرب و عشاء و با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و به‌صورت محدود در بزرگداشت این عالم ربانی برگزار می‌کنند.

نجیمی از برگزاری مجالس عزاداری از سوی هیئت‌های مذهبی استان به صورت مجازی خبر داد و گفت: همچنین از سوی گروه سرود شمیم ولایت، اثری در وصف این عالم گرانقدر تهیه و در حاشیه یادواره 113 شهید طلبه و روحانی استان رونمایی شد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان یزد، برگزاری مجلس بزرگداشت مرحوم آیت‌الله محمدتقی مصباح یزدی در مسجد حظیره یزد و با حضور مسئولان استان و برگزاری یادواره شهدای طلبه و روحانی استان با سخنرانی استاد عالی را از دیگر برنامه‌ها دانست.

وی اظهار امیدواری کرد: در این مراسم‌ تلاش می‌شود از شاگردان این بزرگمرد و مؤسسه امام خمینی(ره) در این محافل بهره‌مند شویم و امیدواریم بتوانیم حق این عالم عزیز را ادا کنیم.

آیت‌الله محمدرضا ناصری، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه یزد نیز در این نشست بر تدوین و گردآوری مطالب طبق علوم انسانی اسلامی از سوی مؤسسه امام خمینی(ره) تأکید کرد و گفت: همچنین باید افرادی تربیت شوند تا در دانشگاه‌ها در این رشته که برخی کتب، برگرفته از علوم غربی است، علوم انسانی اسلامی را شکل داده و در مدارس دانش آموزان را با مسائل اسلامی آشنا و تفکر، تحقیق و پژوهش را در نسل جوان تقویت کنند.

یادآور می‌شود در این نشست که با حضور حجت‌الاسلام مجتبی مصباح یزدی، فرزند آیت‌الله مصباح یزدی برگزار شد، طلاب و روحانیان حاضر در نشست سؤالات خود را مطرح و به سؤالات پاسخ داده شد، همچنین مداحی در وصف حضرت فاطمه زهرا(س)، پخش کلیپ و سرود شمیم ولایت از دیگر برنامه‌های این نشست بود.

انتهای پیام
captcha