60 هزار یزدی عضو کانون‌های مساجد هستند
کد خبر: 3958373
تاریخ انتشار : ۱۸ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۴

60 هزار یزدی عضو کانون‌های مساجد هستند

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان یزد از فعالیت 850 کانون فرهنگی و هنری مساجد در این استان خبر داد و گفت: هم‌اکنون 60 هزار نفر در این استان عضو این کانون‌ها هستند.

60 هزار یزدی عضو کانون‌های مساجد هستندبه گزارش ایکنا از یزد، حجت‌الاسلام مظفر سالاری، مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان یزد، امروز، 18 اسفند در اختتامیه هفتمین جشنواره کشوری «روح خدا» به میزبانی استان یزد اظهار کرد: خوشبختانه برای هفتمین سال متوالی شاهد برگزاری جشنواره ملی «روح خدا» به میزبانی این استان هستیم که امروز با تجلیل از برترین‌ها به کار خود پایان خواهد داد.

وی ادامه داد: در این جشنواره علاوه بر تجلیل از برترین‌ها، بخش کتابخوانی نیز از بین شرکت‌کنندگان قرعه‌کشی شده و به 10 نفر جوایزی اهدا خواهد شد. همچنین از کانون‌های برتر استان و دو کانون که توانستند در طرح ملی فهما در قالب «ایران قوی» رتبه اول و چهارم کشور را در بین 25 هزار کانون کسب کنند، تجلیل می‌شود.

سالاری با اشاره به فعالیت 850 کانون فرهنگی و هنری مساجد در سطح استان گفت: هم اکنون 60 هزار نفر در این کانون‌ها عضو هستند و با توجه به وجود بین 2500 تا 3000 مسجدی که در سطح استان داریم، این تعداد کانون رقم قابل توجهی نیست و باید کانون‌های زیادی تأسیس شود و آن هدف اولیه در تأسیس کانون‌ها باید در قالب رونق‌بخشی به مساجد و خلاقیت در اجرای برنامه‌ها برای جذب کودکان و نوجوانان و ارائه برنامه‌های جذاب و کاربردی فرهنگی و هنری در تمام زمینه‌ها مدنظر باشد به نحوی که اکنون کانون‌ها در 48 برنامه متمرکز مشغول فعالیت هستند.

دبیر ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد استان یزد گفت: در سال‌های اخیر ساماندهی و شبکه‌سازی کانون‌های فرهنگی و هنری مورد توجه قرار گرفته و در این راستا سامانه ملی «فهما»، فرهنگی و هنری مساجد ایران راه‌اندازی شد و سبب شد فعالیت‌های کانون‌ها در سراسر کشور، در این سامانه ثبت شود.

وی با اشاره به برگزاری طرح فهما در سال گذشته از برتری دو کانون استان یزد در بین 25 هزار کانون شرکت‌کننده خبر داد و گفت: این رتبه امسال برای کانون‌های یزدی تکرار شد و کانون غدیر استان یزد توانست رتبه برتر کشور را در قالب طرح فهما با عنوان «ایران قوی» به دست آورد.

سالاری ادامه داد: یکی از کانون‌های این استان که سال گذشته توانست رتبه دوم در سطح کشور را کسب کند، امسال به دلیل وجود مشکلاتی نتوانست فعالیت خود را نشان دهد و در رتبه چهارم قرار گرفت. استان یزد در بخش رابطان نیز رتبه دوم و سوم کشور را کسب کرد. همچنین در طرح ملی فهما در سال جاری استان توانست 65 گروه سرود و 80 اثر نمایشی را به ثبت برساند.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان یزد گفت: متأسفانه کرونا برنامه‌های این نهاد را تحت تأثیر قرار داد و البته از فضای مجازی بیشتر بهره‌مند شدیم، همچنین در سال جاری 1865 برنامه در ارتباط با تولید ماسک، مواد ضدعفونی و توزیع کمک‌های مؤمنانه و توزیع گوشت بین نیازمندان و ... انجام شد. 

 

انتهای پیام
captcha