جشنواره قرآنی «صافات» در تفت برگزار می‌شود
کد خبر: 3966275
تاریخ انتشار : ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۸

جشنواره قرآنی «صافات» در تفت برگزار می‌شود

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان تفت با اعلام برنامه‌های این نهاد در ماه رمضان از برگزاری جشنواره قرآنی «صافات»، بزرگترین رویداد قرآنی این شهرستان خبر داد.

جشنواره قرآنی «صافات» در تفت برگزار می‌شودحجت‌الاسلام محسن پاک‌طینت، رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان تفت در گفت‌وگو با ایکنا از یزد، با اشاره به برنامه‌های این نهاد در ماه مبارک رمضان از برگزاری بزرگترین رویداد قرآنی شهرستان خبر داد و اظهار کرد: جشنواره بزرگ قرآنی «صافات» با محوریت سوره لقمان در چهار بخش آوایی، ادبی، هنری و علمی و در سه گروه آقایان، بانوان و عمومی برگزار خواهد شد.

وی ترویج فرهنگ قرآنی در سطح شهر، شناسایی و توجه ویژه به استعدادهای قرآنی  شهرستان را از مهمترین اهداف این جشنواره اعلام کرد و افزود: مسابقات در دو مرحله برگزار خواهد شد که مرحله اول به صورت مجازی برگزار و شرکت کنندگان به رقابت با یکدیگر خواهند پرداخت و نفرات برتر این مرحله به فینال که به صورت حضوری برگزار می‌شود، راه پیدا می‌کنند.

پاک‌طینت با اشاره به برگزاری این جشنواره در 46 رشته و در سه رده سنی 7 تا 12 سال، 12 تا 18 سال و 18 سال به بالا گفت: به نفرات اول در رهر شته 500 هزار تومان اهدا خواهد شد.

وی؛ قرائت تحقیق، قرائت ترتیل، حفظ، اذان، مداحی و دعاخوانی، شعر، انشای نماز، صحیح خوانی نماز، خوشنویسی، نقاشی آیات، قصه گویی، ساخت کلیپ، عکس نوشته، مفاهیم قرآن و صحیفه سجادیه را از رشته‌های این جشنواره برشمرد.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان تفت مهلت ارسال آثار را 17 اردیبهشت ماه اعلام کرد  گفت: علاقه‌مندان می‌توانند برای ثبت‌نام کلمه صافات را به سامانه 10008810001000 ارسال کرده یا برای اطلاعات بیشتر با شماره 09218784324 تماس بگیرند.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان تفت در بخش دیگری از سخنان خود اجرای طرح «ضیافت آیه‌ها» را از دیگر برنامه‌ها دانست و افزود: این طرح در قالب برگزاری محافل خانگی قرآن و با حضور اعضای خانواده اجرایی خواهد شد که در قالب این طرح روحانیان آشنا به تفسیر قرآن به این محافل اعزام می‌شوند.

پاک‌طینت؛ «آداب مهمانی» در قالب تهیه کلیپ‌های کوتاه سخنرانی روحانیان برای پخش در فضای مجازی، «محله همدل» با گره‌گشایی از مشکلات محله و همچنین «اعزام مبلغ» در قالب اعزام بیش از 30 روحانی به مساجد را از دیگر طرح‌ها دانست که در ماه مبارک رمضان در حال برگزاری است.

وی با اشاره به اجرای «طرح 30 روز 30 نوجوان» گفت: در این طرح کرسی تلاوت قرآن کریم با حضور قاریان نوجوان اجرایی می‌شود که با پخش زنده در شبکه شاد همراه خواهد بود.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان تفت طرح قرآنی «بینات» با ارائه تفسیر کامل یک سوره به صورت روزانه در فضای مجازی، «رنگ و بوی ماه خدا» در قالب فضاسازی شهر در ایام ماه رمضان و طرح تبلیغی «تواصی»، سرکشی از سی مسجد شهرستان در ماه مبارک رمضان را از دیگر برنامه‌ها دانست.

انتهای پیام
captcha