فرهنگ قانون‌مداری در انتخابات نهادینه شود
کد خبر: 3973889
تاریخ انتشار : ۰۵ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۴

فرهنگ قانون‌مداری در انتخابات نهادینه شود

دادستان عمومی و انقلاب اردکان گفت: با ترویج و نهادینه کردن فرهنگ قانون‌مداری در امر انتخابات، می‌توان شاهد انتخاباتی سالم و باشکوه بود.

رسانه ها نقش مهمی در افزایش مشارکت مردم در انتخابات دارندبه گزارش ایکنا از یزد، مهدی حسن‌پور، دادستان عمومی و انقلاب شهرستان اردکان، امروز، 5 خرداد در اولین جلسه پیشگیری تخلفات انتخاباتی رسانه‌ها اظهار کرد: رسانه‌ها نقش اثرگذاری به صورت مستقیم و غیرمستقیم بر روح، روان، ذهن افراد دارد و انتظار است رسالت خود را در مسیر تعالی نظام و انقلاب به کار گیرند.

این مقام قضایی در زمینه با انتشار مطالب توسط رسانه‌ها گفت: قلم اصحاب رسانه باید در راستای تحقق بخشیدن به آرمان‌های نظام و ساختن فرهنگ، فکر و اندیشه و ایجاد احساس امنیت حرکت کند.

وی تصریح کرد: سرنوشت کشور، در برگزاری انتخابات سالم است و در این راستا باید به دید وظیفه‌گرایانه به این موضوع نگاه کرد.

حسن‌پور در خصوص کاهش تخلفات انتخاباتی افزود: با ترویج و نهادینه کردن فرهنگ قانون‌مداری در امر انتخابات که یکی از رسالت‌های سنگین اصحاب رسانه است، می‌توان شاهد انتخاباتی سالم و باشکوه بود.

وی در رابطه با اهمیت فضای مجازی در انتخابات بیان کرد: متولیان در فضای مجازی باید از حداقل‌ها مطلع بوده و در کنار اشرافِ نسبی به این موضوع مهم، همه جوانب را رعایت کنند.

دادستان اردکان بیان کرد: جلب اعتماد مردم در انتخابات، به پایبند بودن رسانه‌ها به رسالت درست، صحیح و اطلاع‌رسانی دقیق وابسته است. با توجه به اینکه نقد کردن یکی از رسالت‌های رسانه‌ها است ولی نباید در عرصه انتقام‌گیری و تسویه حساب سیاسی باشد بلکه در جهت اصلاح جامعه حرکت کند.

حسن‌پور در رابطه با تعامل و همکاری رسانه‌ها بیان کرد: رسانه‌ها با درج کردن محتوا و مطالب قانونی، سوادِ انتخاباتی مردم را بالا برده و به برگزاری هرچه پرشور و حداکثری انتخابات کمک کنند.

انتهای پیام
captcha