شاخصه‌های رئیس‌جمهور شایسته
کد خبر: 3974889
تاریخ انتشار : ۱۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۵

شاخصه‌های رئیس‌جمهور شایسته

استاد دانشگاه‌ یزد با توجه به فرمایشات رهبری ایمان، تقوا، مردم‌باوری را از شاخصه‌های رئیس‌جمهور شایسته برشمرد و امیددهی به مردم با نگاه به ظرفیت‌های درون کشور، ترغیب به مشارکت حداکثری و تبیین معیارهای صحیح انتخاب یک فرد انقلابی را از جمله وظایف طلاب دانست.

شاخصه‌های رئیس‌جمهور شایسته چیستبه گزارش ایکنا از یزد، محمدحسن خوانساری، کارشناس مسائل سیاسی و استاد دانشگاه‌ یزد، روز گذشته، 10 خرداد در نشست مجازی با طلاب مدرسه علمیه الزهرا(س) یزد، انتخابات را آزمون بزرگی دانست و اظهار کرد: در هر مرحله از رشد و پیشرفت انقلاب، این آزمون، حساس‌تر خواهد شد.

وی اهمیت انتخابات را از دو جهت مورد بررسی قرار داد و گفت: انتخاب رئیس‌جمهور شایسته و انقلابی، حرکت به سوی ایجاد تمدن اسلامی را تسهیل می‌کند زیرا اداره انقلاب در دست جریان انقلابی قرار خواهد گرفت.

این کارشناس مسائل سیاسی در تبیین دلیل دوم اهمیت انتخابات اخیر بیان کرد: اگر جریان معتقد به انقلاب، امام و عدالت‌محوری بر مصدر کار نباشد، دیگر این فرصت تا چندین سال فراهم نخواهد شد.

خوانساری مسئله انتخابات ریاست جمهوری را میثاق ملی دانست و گفت: تماش تلاش دشمن و سیلی‌خوردگان انقلاب، کاهش مشارکت مردم است در حالی که مقبولیت و مشروعیت یک انقلاب به میزان رأی ملت است.

وی با ارائه گزارشی از تجارب کشورهای تحت سلطه دشمن، پیامدهای عدم حضور پرشور و مشارکت حداقلی را بیان کرد و افزود: بی‌اعتماد کردن مردم نسبت به مسئولان در این کشورها باعث اعتراض منفی و سیاسی، جدایی نظام حاکم و مردم، مشارکت حداقلی و در نهایت سلطه آمریکا بر آن‌ها شد.

این استاد دانشگاه انتخاب صحیح را در عرض مشارکت حداکثری، مهم و ضروری دانست و بیان کرد: انتخاب صحیح یعنی برگزیدن فکر و جریانی که به صورت واقعی و حقیقی منطبق بر معیارها و وعده‌های امکان‌پذیر باشد و به این تشخیص، بصیرت گویند.

خوانساری انقلاب ما را مبتنی بر نظام سیاسی و فقه حکومتی برشمرد و دشمن این انقلاب را دشمن هویتی عنوان کرد که برای براندازی نظام، از هیچ تلاشی دریغ نمی‌ورزد.

این کارشناس مسائل سیاسی، یکی از ملاک‌های تشخیص اصلح را با استناد به قرآن، توصیه امام خمینی (ره) و رهبر معظم انقلاب، توجه به موضع گیری دشمن نسبت به کاندیدای مورد نظر، مطرح و تأکید کرد: تشویق، تبلیغ و حمایت دشمن از فردی، نشان دهنده اشتباه بودن مسیر و هدف آن کاندیدا است.

وی با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری ایمان، تقوا، مردم باوری و ... را از شاخصه‌های یک رئیس‌جمهور شایسته برشمرد و امیددهی به مردم با نگاه به ظرفیت‌های درون کشور، ترغیب به مشارکت حداکثری و تبیین معیارهای صحیح انتخاب یک فرد انقلابی را از جمله وظایف طلاب دانست و تأکید کرد: تشخیص فرد انقلابی با وعده و شعار ممکن نیست بلکه به مشاهده موفقیت‌ها در عرصه‌های مختلف است.

انتهای پیام
captcha