شرکت در انتخابات و انتخاب اصلح مشکلات کشور را رفع می‌کند
کد خبر: 3976773
تاریخ انتشار : ۲۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۴

شرکت در انتخابات و انتخاب اصلح مشکلات کشور را رفع می‌کند

امام‌جمعه یزد گفت: برای رفع مشکلات کشور باید تلاش و چاره‌اندیشی کنیم که چاره آن همیشه در صحنه بودن، انسجام، حرکت در مسیر آبادی ایران، تبعیت از رهبری، شرکت در انتخابات و انتخاب اصلح است.

چاره رفع مشکلات کشور شرکت در انتخابات و انتخاب اصلح استبه گزارش ایکنا از یزد، آیت‌الله محمدرضا ناصری، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه یزد، امروز، 21 خرداد در خطبه‌های این هفته نماز جمعه شهر یزد با اشاره به آیه ولایت، «یا أَیهَا الَّذِینَ آمَنُوا أَطِیعُوا اللهَ وَأَطِیعُوا الرَّسُولَ وَ أُولِی الأَمْرِ مِنْکمْ»، اظهار کرد: پیامبر مدیر و ولی جامعه است و جامعه اسلامی ما بر اساس ضابطه حکومت اسلامی و دستورات الهی اداره می‌شود، گردش و حکومت جامعه دست خدا و پیامبر نیز جانشین خدا است.

ناصری با اشاره به اینکه در این آیه، کلمه «أَطِیعُوا» قبل از خدا و رسول مورد تأکید قرار گرفته اما قبل از اولی الامر، نیامده است، بیان کرد: این بدان معنا است که اطاعت از اولی الامر، متصل به اطاعت از خدا و رسول خدا است و اولی الامر، زمامداران امور بعد از پیامبر اکرم(ص) هستند.

خطیب جمعه یزد با تأکید بر اینکه اولی الامر باید شرایطی داشته باشند، بیان کرد: متأسفانه در طول تاریخ به دلیل فهم نادرست از این واژه، افرادی در مسند حاکمیت جامعه قرار گرفتند که جنایات بزرگی مرتکب شدند در حالی که اولی الامر باید فردی عادل، دور از گناه، مدیر، مدبر، شجاع، آگاه به امور، آگاه از احکام الهی باشد.

وی با بیان اینکه فرد دارای این شرایط، در زمان غیبت ولی امر، ولی‌فقیه نامیده می‌شود، افزود: تبعیت از ولی فقیه واجب است و باید احکام حکومتی و دینی را از او به عنوان فردی بگیریم که درک درستی از دین دارد.

ناصری تصریح کرد: در مسئله انتخابات هم اگر ولی‌فقیه زمان، تأکید به شرکت در انتخابات داشت، باید به تکلیف خود عمل کنیم همچنانکه ولی‌فقیه همواره به وجوب و لزوم رأی دادن و حرکت در مسیر حفظ خون شهدا تأکید کردند.

امام‌جمعه یزد بر مشارکت حداکثری در انتخابات تأکید کرد و گفت: با این مشارکت اجتماع خود و عزت کشور را حفظ کرده و اجازه نخواهیم داد خون شهدا و زحماتی که برای این انقلاب و نظام کشیده شده، هدر برود.

وی یادآور شد: همان منافقانی که زمانی با دلایل پوچ و بی اساس، دست به ترور اقشار مختلف جامعه زده‌اند، امروز هم برای انتخابات ما نقشه می‌کشند و باید مراقب باشیم و فریب دشمنان و تبلیغات سوء آنها را نخوریم و گوش به فرمان خدا و پیامبر خدا و ولی‌فقیه زمان باشیم. امنیت امروز را با خون شهدا به دست آمده و البته منکر مشکلات اقتصادی که حاصل تحریم‌ها، سوءمدیریت‌ها و بی تدبیری‌ها است، نیستیم.

وی تأکید کرد: ملت ما باید آگاه باشد و به وسوسه‌های دشمن گوش نکند و برای رضای خدا رأی دهند و خدا نیز کمک می‌کند و مشکلات کشور حل می‌شود ضمن اینکه کسانی که می‌خواهند در نظام جمهوری اسلامی مسئولیت بگیرند، باید درک کنند که در نظام باید به دنبال پیاده کردن احکام اسلام باشند و تنها باید وامدار اسلام و خون شهدا باشند.

امام‌جمعه یزد تصریح کرد: برنامه اسلام، مصلحت انسان‌ها است و در انتخابات باید به این فکر باشیم که کسانی را انتخاب کنیم که به درد دین و دنیای ما بخورند، دلسوز باشند و نخواهند خود را نزد طوایف و گروه‌ها و احزاب و سایر کشورها عزیز کنند.

ناصری ادامه داد: باید برای رفع مشکلات کشورمان تلاش کنیم، باید چاره کنیم و چاره آن همیشه در صحنه بودن، انسجام، حرکت در مسیر آبادی ایران، تبعیت از رهبری و شرکت در انتخابات و انتخاب اصلح است و باید مراقبت کنیم زیرا باید پاسخگوی خون شهدا باشیم.

امام‌جمعه یزد تصریح کرد: همه کسانی که در شورا و ریاست جمهوری انتخاب می‌شوند، نیت خود را خدایی کنند و به خدمت به مردم را اولویت خود قرار دهند.

انتهای پیام
captcha