یزد معین دو استان در برگزاری مسابقات قرآن شد
کد خبر: 3980762
تاریخ انتشار : ۰۸ تير ۱۴۰۰ - ۰۹:۳۷

یزد معین دو استان در برگزاری مسابقات قرآن شد

رئیس اداره امور قرآنی اداره‌ کل اوقاف استان یزد گفت: استان یزد به عنوان معین دو استان کشور در برگزاری مرحله شهرستانی چهل و چهارمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم انتخاب شد.

یزد معین دو استان در برگزاری مسابقات قرآن شدحجت‌الاسلام محمود میرجلیلی، رئیس اداره امورقرآنی اداره‌ کل اوقاف و امور خیریه استان یزد، در گفت‌وگو با ایکنا از یزد، اظهار کرد: با توجه به میزان قبولی بالای داوران یزدی در طرح سنجش و ارتقای داوران قرآن کریم در کشور، یزد به عنوان معین استان‌های کرمان و سیستان و بلوچستان در تأمین داور برگزاری چهل و چهارمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم انتخاب شد.

وی قبول‌شدگان در مصاحبه علمی و شرکت‌کننده در دوره آموزشی فشرده در سطح ملی را ۱۹ نفر از استان یزد و در رشته‌های داوری تجوید، صوت، وقف و ابتدا و حسن حفظ اعلام کرد که نتایج نهایی طرح ساماندهی داوران قرآن کریم در روزهای آتی اعلام خواهد شد.

رئیس اداره امور قرآنی اداره‌ کل اوقاف استان یزد در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به برگزاری مرحله شهرستان مسابقات قرآن کریم در این استان گفت: چهل و چهارمین دوره مسابقات قرآن در رشته‌های حفظ ۵، ۱۰ و ۲۰ جزء و حفظ کل، ترتیل، قرائت، اذان، دعاخوانی، تفسیر، همخوانی و همسرایی قرآن کریم برگزار خواهد شد.

رئیس امور قرآنی اداره کل اوقاف و امورخیریه استان یزد با اشاره به رشد چشمگیر آمار ثبت‌نامی‌ها در چهل و چهارمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم از ثبت‌نام ۱۲۰۰ یزدی خبر داد که از این تعداد ۶۸ درصد را بانوان و ۳۲ درصد را آقایان تشکیل می‌دهند.

میرجلیلی با اشاره به اینکه شرکت‌کنندگان در مراحل شهرستانی، استانی و ملی به رقابت خواهند پرداخت بیان کرد: مرحله شهرستانی این دوره از مسابقات در مردادماه سال جاری برگزار خواهد شد که تاریخ دقیق متعاقباً اعلام می‌شود.

انتهای پیام
captcha