وظایف شیعیان در قبال امام‌عصر(عج) / منتظر واقعی کیست
کد خبر: 3981473
تاریخ انتشار : ۱۱ تير ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۷

وظایف شیعیان در قبال امام‌عصر(عج) / منتظر واقعی کیست

امام‌جمعه بخش مرکزی یزد با اشاره به اینکه شیعیان در قبال وجود مقدس حضرت ولی‌عصر(عج)، تکالیف و وظایفی برعهده دارند، به بیان این تکالیف پرداخت.

تکالیف شیعیان در قبال امام‌عصر(عج) / منتظر واقعی کیستبه گزارش ایکنا از یزد، آیت‌الله سیدمحمدکاظم مدرسی، امام‌جمعه بخش مرکزی یزد، امروز، 11 تیر در خطبه‌های این هفته نمازجمعه بخش مرکزی که در خویدک برگزار شد، اظهار کرد: تقوا یعنی رعایت حداکثری دین که بعضی دین را حداقلی می‌دانند یا در مجموعه عبادات خلاصه می‌کنند اما دین یک مجموعه کاملی است که باید همه موارد در کنار هم دیده شود و مورد توجه قرار گیرد.

وی ادامه داد: هیچ موضوع و پدیده‌ای در این عالم که در ارتباط با ما انسان‌ها باشد، نیست مگر اینکه دارای احکام ویژه‌ای باشد، یکی از این موضوعات و محورها، محور عالی و والای وجود مقدس حضرت ولی‌عصر(عج) است و انسان‌ها در ارتباط با ایشان هم تکالیف واجب و هم تکالیف حرام دارند لذا در این راستا باید مراقبت کنیم که علاوه بر انجام اعمال نیک در محرمات واقع نشویم. تکالیف مستحبی نیز داریم که از جمله می‌توان به دعا، صدقه و زیارت برای آن حضرت اشاره کرد.

امام‌جمعه بخش مرکزی یزد گفت: در این زمینه از تکالیف حرام نباید به سادگی گذشت و البته نباید در آن مسیر قرار گیریم که وقت و وضعیت ظهور را معین کنیم و همچنین هتک حرمت به حضرت ولی‌عصر صورت گیرد که این رفتارها حرام است. تکالیف واجب نیز اینکه واجب است ما اعتقاد داشته باشیم آن حضرت امام دوازدهم ما هستند، آن حضرت حی و زنده‌اند و بر اساس همین حی بودن و زنده بودن ولی عصر است که مفهوم انتظار واقعی برای شیعه معنا پیدا می‌کند و از دیگر تکالیف واجب ما این است که باور و یقین داشته باشیم که امام عصر (عج) دنیا را پر از عدل و داد خواهند کرد و دفاع از آن حضرت نیز لازم است و باید نسبت به آن حضرت و فرهنگ آن حضرت دفاع کنیم و در این زمینه حضور داشته باشیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به سالگرد شهادت سومین شهید محراب بیان کرد: این علما بودند که مشروعیت‌بخش انقلاب بوده و فتوای امام را در رابطه با انقلاب و مشروعیت انقلاب بیان می‌کردند و سنگ صبور و مدافع مردم بودند و شهید صدوقی از مصادیق بارز این جریان است.

مدرسی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به دریافت واکسن ایرانی توسط رهبر انقلاب بیان کرد: این حرکت یک اقدام حکیمانه از سوی رهبر معظم انقلاب حرکتی درس‌آموز و دارای ابعاد گوناگون بود زیرا که اولاً پاسداشت افتخار ملی بود و این واکسن کرونا برای جامعه بشری امروز آن هم با این سرعت و دقت در ردیف چهار یا پنج کشور دنیا یک افتخار است. تقویت حس اعتماد ملی از دیگر آثار این جریان بود، اعتماد به متخصصان داخلی و نهایت ایثار و فداکاری را برای حمایت از علم بومی و تولید داخلی بود که مقام معظم رهبری از این جهت ایثار کردند و رشادت و شجاعت جداگانه و شاخصی را نشان دادند.

انتهای پیام
captcha