ملاک ارزیابی انتخاب «روستاهای قرآنی» در یزد
کد خبر: 3982355
تاریخ انتشار : ۱۵ تير ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۱

ملاک ارزیابی انتخاب «روستاهای قرآنی» در یزد

رئیس گروه قرآن و عترت اداره‌کل ارشاد اسلامی یزد با اشاره به اینکه در طرح «انتخاب روستای قرآنی»، سه روستا در سطح استان انتخاب و در نهایت یک روستای شاخص‌تر به مرکز معرفی شد، به شاخصه‌های ارزیابی اشاره کرد.

ملاک ارزیابی انتخاب «روستاهای قرآنی» در یزد قرآنی ایران»حسین دشتی، رئیس گروه قرآن و عترت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد در گفت‌وگو با ایکنا از یزد در پاسخ به سؤالی در زمینه ملاک ارزیابی و روند انتخاب روستاهای قرآنی در سطح استان اظهار کرد: پس از اعلام فراخوان طرح ملی «انتخاب روستای قرآنی ایران» و راه‌اندازی سامانه این رویداد، اطلاعات یک‌هزار و 97 روستا از سوی دهیاران در سامانه به ثبت رسید و مستندات مربوطه بارگذاری شد.

وی افزود: سپس هیئت‌های انتخاب استانی بلافاصله کار خود را با همکاری دستگاه‌هایی مانند استانداری‌ها، ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد و سازمان دارالقرآن الکریم آغاز کردند و تمام استان‌ها مکلف شدند حداکثر تا سه روستا را به عنوان روستای قرآنی معرفی کنند.

دشتی ادامه داد: بر اساس شاخص‌های اعلام شده از سوی مرکز و با همکاری نهادها و دستگاه‌های مذکور، در استان یزد نیز پس از جمع‌بندی‌ها سه روستا انتخاب و یک روستای شاخص‌تر به مرکز معرفی شد.

وی تصریح کرد: البته از روستاها درخواست شد تا خود نسبت به کلیپ معرفی روستا اقدام کنند و در اختیار هیئت انتخاب مرکزی قرار دهند و مجموع این امتیازات یعنی امتیازات هیئت استان، نمره ناظر اعزامی و کلیپ، برای هریک از روستاها در نظر گرفته و انتخاب نهایی صورت خواهد گرفت.

رئیس گروه قرآن و عترت اداره‌کل فرهنگ و ارشاداسلامی استان یزد؛ چهار شاخصه فرهنگ عمومی دینی مانند مسجد، کتابخوانی، ایثارگران و شهدا و همچنین آموزش و پژوهش قرآنی، تبلیغ و ترویج قرآنی و کاهش آسیب‌های اجتماعی را از ملاک‌های ارزیابی این رویداد دانست.

دشتی گفت: در مرحله اول و از تعداد 1097 روستایی که در طرح ثبت‌نام کرده بودند، 17 روستا، بیش از یکصد امتیاز را کسب و در ابلاغیه‌ای به استان‌ها معرفی شدند که روستای «ده عرب» شهرستان ابرکوه استان یزد نیز جزو این روستاها بود.

وی زمان معرفی روستای برتر قرآنی را دهه امامت و ولایت دانست و بیان کرد: از سوی مرکز مجموعاً 200 امتیاز پیش‌بینی شده است که ناظران شاخص‌ها را ارزیابی کرده و ضمن بررسی مستندات روستاها، امتیاز لازم را می‌دهند بنابراین پس از ارزیابی در بین این 17روستا، 10 روستا انتخاب خواهند شد و امیدواریم نام روستای ده‌عرب در بین روستاهای برتر قرآنی اعلام شود.

انتهای پیام
captcha