ترغیب به فعالیت‌های قرآنی با وضع قوانین حمایتی همراه باشد
کد خبر: 3987451
تاریخ انتشار : ۰۹ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۳
مطالبات قرآنیان از دولت سیزدهم / ۲

ترغیب به فعالیت‌های قرآنی با وضع قوانین حمایتی همراه باشد

مسئول امور قرآنی اداره‌ کل تبلیغات اسلامی استان یزد گفت: تشویق و ترغیب آحاد جامعه به سمت قرآن و فعالیت‌های قرآنی باید همراه با وضع قوانین قوی و خوب برای فعالان، نخبگان، ممتازان قرآنی و حافظان باشد.

ترغیب جامعه به سمت قرآن با وضع قوانین حمایتی صورت گیردحجت‌الاسلام علی‌محمد رضایی، مسئول امور قرآنی اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان یزد، در گفت‌وگو با ایکنا از یزد، در زمینه مطالبات جامعه قرآنی استان از دولت سیزدهم، اظهار کرد: در این زمینه باید وزارتخانه یا سازمان قرآن و عترت برای انجام امور قرآنی کشور در جهت یکپارچه‌سازی همه فعالیت‌ها و جلوگیری از موازی‌کاری در دستگاه‌ها و نهادها و هدررفت بودجه ایجاد شود و درخواست نیرو برای استخدام و یا هر برنامه‌ای که در راستای قرآن باشد، از آن وزارتخانه انجام شود.

وی حمایت از فعالیت‌های قرآنی که دارای زیر بنای قوی در امور قرآنی هستند، وضع قوانین قوی و خوب برای فعالان، نخبگان، ممتازان قرآنی و حافظان جهت تشویق آحاد مردم به سمت قرآن، وضع قوانین برای جذب نیروهای متخصص قرآنی که تخصص قرآنی دارند ولی مدرک مرتبط را برای استخدام در سازمان‌ها و نهادهای دولتی ندارند را از دیگر مواردی برشمرد که همواره مدنظر قرآنیان استان بوده است.

این مسئول قرآنی استان یزد با اشاره به ارزیابی وضعیت قرآنی فعلی استان بیان کرد: متأسفانه بودجه‌های قرآنی در جاهایی هزینه می‌شود که فعالیت کمتری نسبت به ارگان‌هایی دارند که به صورت تخصصی کار قرآنی انجام می‌دهند.

وی به عدم وجود قوانین لازم در جذب معلمان قرآنی متخصص اشاره کرد و گفت: متأسفانه در جذب معلمان قرآنی از معلمانی بکارگیری می‌شود که به صورت حق‌التدریس بوده‌اند و به تخصص آنها توجه کمتر می‌شود.

انتهای پیام
captcha