پیش‌همایش ملی «حکمت اسلامی و تعالی هنر» در یزد برگزار می‌شود
کد خبر: 3987898
تاریخ انتشار : ۱۱ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۸:۰۱

پیش‌همایش ملی «حکمت اسلامی و تعالی هنر» در یزد برگزار می‌شود

پیش‌همایش ملی تخصصی «حکمت اسلامی و تعالی هنر» به میزبانی دانشگاه آزاد واحد یزد، ۱۲ مردادماه به صورت برخط و مجازی برگزار می‌شود.

پیش‌همایش ملی تخصصی «حکمت اسلامی و تعالی هنر»به گزارش ایکنا از یزد، پیش‌همایش ملی تخصصی «حکمت اسلامی و تعالی هنر» به میزبانی دانشگاه آزاد واحد یزد، 12 مردادماه به صورت برخط و مجازی برگزار می‌شود.

این پیش‌همایش که از ساعت 8:30 صبح با تلاوت قرآن کریم و سرود جمهوری اسلامی آغاز می‌شود، معصومه طباطبایی، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد یزد؛ ابوالفضل داودی، دانشیار دانشگاه آزاد اسلامی و دبیر کمسیون تخصصی هنر و حکمت اسلامی همایش ملی حکمت اسلامی و علوم انسانی؛ حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالحسین خسرو پناه، استاد فلسفه و معاون علوم انسانی و هنر دانشگاه آزاد اسلامی و ولی‌الله شالی، مدیر دفتر مطالعات برنامه‌ریزی و تعالی علوم هنری دانشگاه آزاد اسلامی به سخنرانی خواهند پرداخت.

پنل دوم این مراسم در قالب سخنرانی‌های علمی و ترویجی و از ساعت 9:25 الی 10:25 خواهد بود که با سخنرانی انشالله رحمتی، استاد فلسفه دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران با موضوع «حکمت هنر اسلامی از منظر هانری کربن»؛ اسماعیل بنی‌اردلان، دانشیار پژوهش هنر دانشگاه هنر با موضوع «نسبت اخلاق و هنر در حکمت اسلامی و رضا ابوئی، دانشیار مرمت معماری و شهری دانشکده معماری و شهرسازی دانشگاه یزد با موضوع «یزد، حکمت سنت معماری» همراه است.

این پیش‌همایش با پنل سوم و در قالب کرسی علمی و ترویجی دنبال می‌شود که محمدرضا شریف‌زاده، دانشیار فلسفه هنر دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران با موضوع «آیا هنر مدرن اسلامی وجود دارد؟» به ارائه مطالبی می‌پردازد و از سوی کمال خواجه‌پور، استادیار فلسفه دانشگاه آزاد اسلامی و حسین اردلانی، استادیار فلسفه هنر دانشگاه آزاد اسلامی واحد همدان مورد نقد قرار خواهد گرفت.

پنل چهارم در قالب میزگرد علمی با موضوع «نظریه‌پردازی زیبایی شهر اسلامی» و پایان‌بخش این پیش‌همایش خواهد بود و محمدرضا شریف‌زاده، دانشیار فلسفه هنر دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران؛ محمدجواد مهدوی‌نژاد، استاد معماری دانشگاه تربیت مدرس و طاهره نصر، دانشیار شهرسازی دانشگاه آزاد اسلامی شیراز از اعضای این میزگرد هستند.

انتهای پیام
captcha