عزاداری «زیر آسمان شهر» مزین به نام شهدا در یزد
کد خبر: 3991363
تاریخ انتشار : ۲۶ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۶

عزاداری «زیر آسمان شهر» مزین به نام شهدا در یزد

عزاداران حسینی در مراسم عزاداری «زیر آسمان شهر» هیئت انصار ولایت یزد، هر شب مهمان شهدای آرمیده در جوار آستان مقدس امامزاده سیدجعفرمحمد(ع) می‌شوند.

عزاداری «زیر آسمان شهر» مزین به نام شهدا در یزدبه گزارش ایکنا از یزد، در حرکتی از سوی هیئت انصار ولایت یزد و با توجه به فرموده رهبر معظم انقلاب که فرمودند: «زنده نگه‌داشتن یاد شهدا کمتر از شهادت نیست.»، مراسم‌ هفتگی و مناسبتی به نام شهدا مزین شد.

عزاداران حسینی در مجلس عزاداری زیر آسمان شهر در محل امامزاده سیدجعفر محمد(ع) یزد، مهمان شهدایی بودند که تربت پاکشان در کنار مراسم بود و قبل از ورود به مراسم عزاداری می‌توانستند به زیارت قبور پاک این دل‌باختگان حسینی رفته و ضمن قرائت فاتحه، دل‌های خود را به نور این شهدا منور کنند و راهی مجلس اباعبدالله(ع) شوند.

به گفته حسینی، مسئول بخش راویان شهادت هیئت انصار ولایت یزد، شهدای محرم امسال، از شهدای همجوار امامزاده سیدجعفر محمد(ع) انتخاب شد، چون مدت‌ها است مراسمی به یاد و نام این شهدای عزیز گرفته نشده، لذا به منظور ادای احترام به مقام بلند شهدا، توجه عزاداران به قبور آنان و زنده نگه داشتن یاد و نام آن‌ها، مراسم زیر آسمان شهر امسال به نام این شهدا برگزار شد.

وی دیدار با خانواده شهدا، تجلیل و دعوت از آنان برای حضور در مراسم را از جمله برنامه‌هایی دانست که از سوی خادمان هیئت در بخش راویان شهادت صورت گرفت و درباره نحوه دعوت از خانواده‌های شهدا، گفت: دعوت از خانواده‌ها به‌صورت تلفنی و یا حضوری انجام شد. در دعوت حضوری، دعوتنامه‌ای چاپ شده بود که به‌دلیل شرایط کرونا، در منزل خانواده شهدا تقدیم آنان می‌شد.

وی ادادمه داد: در تماس‌های تلفنی و یا حضوری که با خانواده شهدا داشتیم، از خصلت‌ها و شاخصه رفتاری شهدا سوال می‌کردیم و حتی برگزاری مراسم به نام شهدا در بعضی از شب‌ها، متناسب با شاخصه همان شهید بود. مثلاً شب حضرت رقیه(س) مراسم به یاد شهیدی بود که اسم دخترش رقیه بود و لحظه شهادت پدر، سه ساله بود و خیلی بی‌تابی می‌کرد.

کریمی، مسئول خواهران بخش راویان شهادت هیئت انصار ولایت یزد نیز حال و هوای مراسم در کنار تربت پاک این شهیدان را معنوی و شهدایی توصیف کرد و درباره برنامه‌ها و اقدامات این واحد، اظهار کرد: بنابر وظیفه‌ای که در حفظ حرمت خانواده شهدا و تجلیل از آنان داریم، هر سال گوشه‌ای از مراسم را با فضاسازی مختصر و چیدمان صندلی، به عنوان جایگاه خانواده شهدا آماده می‌کنیم و خادم‌الشهدا و بعضاً خادمان دیگر واحدها، خدمت خانواده معزز شهدا می‌رسند و خیر مقدم می‌گویند.

وی با اشاره به اینکه از شب چهارم، مزار هر شهیدی که مراسم به نام این شهید مزین بود، گلباران شده و بسته‌های کوچکی با نام رزق شهدا در مراسم پخش می‌شد با اشاره به برگزاری شب هفتم این مراسم به یاد شهید زینلی، هفتمین شهید مدافع سلامت استان، گفت: شب نهم محرم‌الحرام مصادف با شب تاسوعای حسینی به یاد سردار دل‌ها شهید حاج قاسم سلیمانی و شب عاشورا نیز به نام شهیدالشهدا، ارباب بی‌کفن امام حسین(ع) است که برنامه‌هایی اجرایی خواهد شد.

یادآور می‌شود، شهیدان سیدحسنعلی و محمدحسین میرحسینی، احمد رنجبر، محمدرضا میرشمسی، محمدرضا دهقانی، محمدعلی و محمدحسین فلاح یخبندانی، احمد شیر، علی میرحسینی و محمدحسین موحدی‌نیا، شهدای آرمیده در امامزاده سید جعفرمحمد(ع) یزد هستند که مراسم دهه اول محرم هیئت انصار ولایت یزد به یاد و نام آن‌ها برگزار می‌شود.

انتهای پیام
captcha