اماکن عمومی یزد به کانون‌های اخلاق و معنویت تبدیل ‌شد
کد خبر: 4001094
تاریخ انتشار : ۰۷ مهر ۱۴۰۰ - ۰۹:۳۱

اماکن عمومی یزد به کانون‌های اخلاق و معنویت تبدیل ‌شد

سخنگوی هیئت انصار ولایت دارالعباده یزد گفت: این هیئت به منظور تبدیل اماکن عمومی به کانون‌های اخلاق و معنویت و با رویکرد محله‌محوری، مراسم‌های هفتگی و مناسبتی خود را در این اماکن برگزار می‌کند.

اماکن عمومی یزد به کانون‌های اخلاق و معنویت تبدیل ‌شودبه گزارش ایکنا از یزد، با شیوع کرونا و پرهیز از هرگونه تجمع و همچنین تعطیلی برخی مراسم‌ها در فضاهای سرپوشیده و بسته، هیئت انصار ولایت دارالعباده یزد در راستای گرامیداشت مناسبت‌های ملی و مذهبی نسبت به برگزاری مراسم‌های این هیئت در اماکن عمومی و فضای باز با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی اقدام کرد که با استقبال خوب مردم نیز مواجه شد.  

حجت‌الاسلام مروستی‌زاده، سخنگوی هیئت انصار ولایت یزد در این زمینه به ایکنا گفت: پس از برگزاری مراسم‌های دهه اول محرم در امامزاده سیدجعفر محمد(ع)، این هیئت تصمیم گرفت جلسات هفتگی و سایر مراسم‌های خود را در اقصی نقاط شهر به صورت پراکنده برگزار کند که با استقبال خوب مخاطبان این هیئت و همچنین مردم محله مواجه شد.

وی هدف از این اقدام را تبدیل مراکز عمومی به کانون‌های اخلاق و معنویت بیان کرد و گفت: البته این کار نقطه آغازین این حرکت است و در واقع یک پیشنهاد عملی به مراکز فرهنگی دیگر است که برای ظهور و بروز سایر هیئات و مجموعه‌های فرهنگی در محیط‌های عمومی مثل پارک‌ها، بوستان‌ها و... اقدام کنند.

مروستی زاده؛ توسعه حلقه مخاطبان، محله‌محوری و جذب اقشاری که کمتر با برنامه‌های فرهنگی و جلسات مذهبی آشنایی دارند، را از دیگر اهداف این طرح دانست و بیان کرد: با توجه به اینکه گستره کار هیئت، گستره شهری و بلکه استانی است، تمرکز هیئت در یک منطقه طبیعتاً بخشی از مردم شهر را که چه بسا اشتیاق حضور در جلسات هیئت را هم دارند، از این فرصت محروم می‌کند لذا هیئت به صورت سیار در مناطق و محلات مختلف شهر که از قبل هدف‌گذاری شده، حضور پیدا می‌کند تا اهالی مناطق مختلف بتوانند از برنامه‌های هیئت در محله خودشان استفاده کنند.

وی با بیان اینکه هزینه‌ها و زحماتی که برای برنامه‌های سیار هیئت صرف می‌شود، چندین برابر هزینه‌های برنامه‌های ثابت است، گفت: همه موارد اعم از ‌جابجایی‌ها، حمل و نقل وسایل، شناسایی مناطق، اخذ مجوزها و هماهنگی با مسئولان مربوطه و... بار برگزاری مراسم را چند برابر کرده، اما خدام این هیئت با افتخار و با علم به اثر کاری که انجام می‌دهند، این سختی‌ها‌ را به جان خریده‌ و دشواری‌ها را تحمل می‌کنند؛ بنابراین امیدواریم اثر مطلوب را داشته باشد.

سخنگوی هیئت انصار ولایت یزد با اشاره به اینکه برنامه سیار این هیئت تا ابتدای شروع فصل سرما و تا زمانی که امکان برگزاری مراسم‌ها در فضاهای باز باشد، ادامه خواهد داشت، یادآور شد: پارک غدیر، پارک آزادگان، مزار همسر استاد اشرف آهنگر، امامزاده سید جعفر محمد(ع)، مسجد جامع، فضای باز اطراف امامزاده سید مراد (سیدالصحرا) از جمله اماکنی بوده‌ که تاکنون هیئت انصار ولایت دارالعباده یزد در آنها اقدام به برگزاری مراسم کرده است.

انتهای پیام
captcha