روحیه خودباوری بین جوانان تقویت شود
کد خبر: 3999953
تاریخ انتشار : ۰۳ مهر ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۰

روحیه خودباوری بین جوانان تقویت شود

امام‌جمعه یزد با بیان اینکه روحیه خودباوری باید بین جوانان تقویت شود،‌ افزود: نسل جوان در کشور از استعداد و خلاقیت بسیاری برخوردار هستند اما در تولید بسیاری از قطعات و صنایع ساده، چشم به سایر کشورها داریم.

روحیه خودباوری در بین جوانان تقویت شودبه گزارش ایکنا از یزد، به نقل از روابط‌عمومی دفتر امام‌جمعه، آیت‌الله محمدرضا ناصری، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه یزد، امروز، 3 مهرماه در دیدار با معاون بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی با بیان اینکه سیستم آموزشی ما نیازمند تحول است اظهار کرد: سه عنصر تدین، تعقل و تفکر از سیستم آموزشی ما توسط غربی‌ها از یکصد سال پیش حذف شده و آموزش‌های ارائه شده، سطحی و بر اساس «بخوان، حفظ کن، نمره بگیر» بوده که در این سبک، مقوله خلاقیت و نوآوری مورد بی‌توجهی قرار گرفته است.

وی با اشاره به اینکه تلاش برای عقب نگه داشتن مسلمانان به‌ویژه ایرانیان از دوران تحصیل و آموزش آغاز شد و تلاش کردند با حذف تدین، تفکر و تعقل از سیستم آموزشی، از رشد مسلمانان جلوگیری کنند، افزود: آنها می‌دانستند مسلمانان با این سه عنصر رشد می‌کنند و قدرت تشخیص حق و باطل از یکدیگر را پیدا می‌کنند و اگر این اتفاق بیفتد، از سیطره و تسلط آنها خارج خواهند شد زیرا آنها ما را همواره مصرف کننده علم و کالای خود می‌خواهند.

ناصری ادامه داد: بعضاً دانش آموزان 12 سال در مدرسه و سال‌ها در دانشگاه درس می‌خوانند اما برخی از آنها حتی چند ساعت در مورد آنچه می‌خوانند، فکر نمی‌کنند و وقتی هم از دانشگاه فارغ التحصیل می‌شوند، موضوع بیکاری آنها است در حالی که فارغ‌التحصیلی باید ابتدای مسیر کارآفرینی، خلاقیت، نوآوری و تلاش باشد.

امام‌جمعه یزد تصریح کرد: غربی‌ها دین را به نحوی از آموزش‌های ما کنار گذاشته‌اند که دانش آموزان ما از اول هویت خدایی نداشته باشند و با معنای توکل آشنا نباشند تا همواره چشمشان به دست بیگانگان باشد. این سیستم آموزشی، خودباوری را در جوانان ما از بین برده و در شرایطی که استعداد و خلاقیت زیادی دارند، در تولید بسیاری از قطعات و صنایع ساده، چشم به سایر کشورها دارند.

ناصری تأکید کرد: وقتی نوجوان و جوان ما قدرت تعقل نداشته باشد، انتخاب‌هایش تحت تأثیر قرار می‌گیرد و همین است که عده‌ای سخنان بی اساس رسانه‌های بیگانه را می‌پذیرد اما سخنان دلسوزان خود و بزرگان کشور را نمی‌پذیرد. راه‌اندازی مدارس قرآنی می‌تواند بخشی از این مشکلات را حل کند و با ایجاد تحول در سیستم آموزشی و اولویت دادن به تربیت دینی و قرآنی، آینده کشور را متحول کند.

امام‌جمعه یزد در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه تجارت در کشور ما اصولی نیست و تجار قواعد و قوانین اقتصادی را رعایت نمی‌کنند، اظهار کرد: متأسفانه در کشور ما هم تجار و هم تولیدکنندگان به دنبال سود بیشتر هستند و این امر سبب شده هیچ ضابطه و قانونی برای تعیین قیمت وجود نداشته باشد.

وی بیان کرد: اخلاق و فرهنگ سود بیشتر را اگر در جامعه از بین ببریم، آنگاه وقتی کالا به دست مصرف کننده می‌رسد، نرخ واقعی است اما اگر این امر کنترل نشود، کالا تا به دست مصرف کننده برسد، چندین برابر قیمت واقعی است. سود باید واقعی باشد و اگر تاجر و تولید کننده تا توزیع کننده و فروشنده هر کدام به حق خود و سود منطقی راضی باشند، آنگاه کالاها با نرخ منطقی و واقعی به دست مردم می‌رسد.

محمد پیرعلی، معاون برنامه‌ریزی و امور مجامع بنیاد و همچنین سرپرست سازمان اموال و املاک بنیاد مستضعفان نیز در این دیدار به بیان برنامه‌های این نهاد پرداخت.

انتهای پیام
captcha