هفته وحدت فرصتی برای همگرایی مسلمانان است
کد خبر: 4005726
تاریخ انتشار : ۲۵ مهر ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۰

هفته وحدت فرصتی برای همگرایی مسلمانان است

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان یزد گفت: هفته وحدت فرصت مناسبی برای همگرایی و همبستگی هرچه بیشتر مسلمانان جهان است و باید به اجرای برنامه‌های فرهنگی مشترک توجه ویژه‌ای صورت گیرد.

هفته وحدت فرصتی برای همگرایی مسلمانان استبه گزارش ایکنا از یزد، عماد تشکری، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان یزد، امروز، 25 مهرماه در مراسم افتتاحیه مرحله استانی مسابقات قرآن کریم جامعه کار و تلاش اظهار کرد: قرآن کریم جایگاه ویژه‌ای دارد هم اینکه معجزه جاوید پیامبر اکرم(ص) و هم بخش مشترک بین نگرش‌های مختلف است.

وی ادامه داد: برگزاری مسابقات در رشد و توسعه فعالیت‌های قرآنی مؤثر خواهد بود و هم اینکه استعدادهای قرآنی کشف و فرصت حمایت فراهم می‌شود، البته حضور در مسابقات خود به نوعی برگ برنده‌ای برای افراد محسوب می‌شود که توفیق تلاوت قرآن و آموزش آن را کسب کرده‌اند.

تشکری با اشاره به هفته وحدت گفت: این هفته نیز از این جهت ارزشمند است که متأسفانه در جهان امروز عده‌ای به دنبال تفرقه‌افکنی و نفاق هم بین ادیان مختلف و هم مردم تابع یک شریعت، هستند، لذا این هفته فرصت مناسبی برای همگرایی و همبستگی مسلمانان است جهان و باید برنامه‌های فرهنگی که نقطه مشترک همه مسلمانان و به وحدت تأکید بیشتری دارد، توجه شود .

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان یزد با اشاره به اینکه اکنون حجم اطلاعاتی که وارد می‌شود، به حدی بالا رفته که تشخیص درست و نادرست را مشکل کرده است گفت: در واقع قرآن مسیر درست را به انسان نشان خواهد داد و خوش به حال افرادی که حافظ کلام الله هستند و می‌توانند در هدایت جامعه به مسیر درست نقش مؤثری ایفا کنند.

وی با اشاره به اینکه رشد و توسعه قرآن کریم در جامعه مشکلات را کاهش و حل خواهد کرد تصریح کرد: امیدواریم بتوانیم علاوه بر تلاوت آیات کلام الله به تدبر و عمل به قرآن کریم در جامعه مؤثر واقع شویم.

وجیهه‌السادات عظیمی‌فر، دبیر برگزاری پانزدهمین دوره مسابقات قرآن کریم جامعه کار و تلاش در استان یزد نیز در این نشست اظهار کرد: این دوره از مسابقات در دو بخش بانوان و آقایان و در رشته‌های قرائت تحقیق، حفظ کل، حفظ ۲۰ جزء، حفظ ۱۰ جزء و همچنین رشته مفاهیم از جلد بیست و پنجم تفسیر نمونه برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به ثبت‌نام کارگران و خانواده‌های محترم ایشان شامل همسر و فرزندانی که سن آنها بین ۱۸ تا ۲۵ سال است، از رقابت ۱۵۰ نفر در این دوره از مسابقات خبر داد و یادآور شد: از هر رشته یک نفر که حدنصاب نمره را کسب کرده باشد، به مرحله کشوری که قرار است در نیمه اول آذرماه برگزار شود، راه خواهند یافت.

عظیمی‌فر با اشاره به درخشش استان در مسابقات سال قبل تصریح کرد: در چهاردهمین دوره مسابقات امیرحسین عطارزاده در رشته حفظ کل رتبه سوم و جواد پوربحرانی در رشته قرائت ترتیل رتبه دوم را در سطح کشوری کسب کردند.

انتهای پیام
captcha