آیت‌الله علاقه‌بند عالم سرشناس یزدی دار فانی را وداع گفت
کد خبر: 4009908
تاریخ انتشار : ۱۱ آبان ۱۴۰۰ - ۰۹:۳۲

آیت‌الله علاقه‌بند عالم سرشناس یزدی دار فانی را وداع گفت

آیت‌الله سیدعلی محمد مدرس علاقه‌بند یزدی، از روحانیون سرشناس و اساتید اخلاق استان یزد، صبح امروز بر اثر کهولت سن دار فانی را وداع گفت.

آیت‌الله علاقه‌بند، استاد حوزه های علمیه یزدبه گزارش ایکنا از یزد، آیت‌الله سیدعلی‌محمد مدرس علاقه‌بند یزدی، از روحانیون سرشناس و اساتید اخلاق استان یزد، صبح امروز، بر اثر کهولت سن دار فانی را وداع گفت. این عالم پرهیزگار در سال ۱۳۰۶ هجری شمسی در خانواده‌ای روحانی در یزد دیده به جهان گشود و در پنج سالگی برای آموزش قرآن به مکتب‌خانه رفت.

وی در مکتب، قرآن، نصاب‌الصبیان، سیوطی و صرف و نحو را نزد میرزا سیدعلی مکتب‌دار آموخت و پس از طی مقدمات علوم اسلامی از محضر آیات شیخ جلال آیت اللهی، کازرونی و میرزا آقا استفاده کرد. سپس برای ادامه تحصیل راهی نجف اشرف شد و در درس خارج حضرات آیات سیدمحمدهادی میلانی، سیدجواد مدرسی، سیدعبدالهادی شیرازی شرکت و پس از بازگشت در قم نیز از محضر آیت‌الله العظمی بروجردی(ره) استفاده کرد.

آیت‌الله علاقه‌بند در کنار تحصیل به تدریس نیز اشتغال داشت و دروس مغنی، منطق، معالم و صرف و نحو، اصول، فقه و کلام را تدریس کرد. مدتی نیز دروس عربی و دینی را در دبیرستان تدریس کرد. وی ضمن تدریس به تبلیغ نیز می‌پرداخت و به تدریس علوم دینی در حوزه علمیه یزد مشغول بود.

انتهای پیام
captcha