حوزویان در تصمیم‌گیری‌ها مشارکت داده می‌شوند
کد خبر: 4014206
تاریخ انتشار : ۲۶ آبان ۱۴۰۰ - ۲۳:۱۰

حوزویان در تصمیم‌گیری‌ها مشارکت داده می‌شوند

استاندار یزد با اشاره به اینکه تاکنون جایگاهی برای حوزویان در تصمیم‌گیر‌ی‌ها وجود نداشته گفت: باید جایگاهی مشخص در تصمیم گیری‌ها، تصمیم سازی‌ها و کارشناسی استان برای حوزویان بویژه بانوان ایجاد شود.

مهران فاطمی، استاندار یزدبه گزارش ایکنا از یزد، مهران فاطمی، استاندار یزد، 26 آبان ماه در جمع مدیران مدارس علمیه خواهران استان یزد اظهار کرد: انقلاب اسلامی بدون وجود حوزه‌های علمیه قابل تبیین، تفسیر و تحلیل نیست. 

وی با اشاره به نقش زنان در جامعه گفت: موضوع زن و زنان یک مسئله مهم، جدی و اساسی در هر جامعه‌ای بویژه جامعه اسلامی و انقلاب اسلامی ما به دلیل نقش و جایگاه اساسی زن  و توجهی که اسلام به زنان دارد، است.

فاطمی افزود: اهمیت حوزه‌های علمیه در مقابله با برنامه‌های فرهنگی دشمنان و استکبار، اساسی و مهم است و تقویت این جایگاه از لحاظ کمی، کیفی، سخت افزاری و نرم افزاری باید جز اولویت‌ها باشد.

استاندار یزد گفت: متأسفانه جایگاه حوزه در پیشرفت و تعالی استان دیده نشده و دلیل آن این است که ریل گذاری استان بر اساس سندی به نام سند آمایش است که جهت‌گیری استان را تا 20 سال آینده مشخص کرده است و در کارگروه‌های استان جایگاهی برای حوزه تعریف نشده است لذا اکنون باید جایگاه مشخص و تعریف شده در نظام تصمیم گیری، تصمیم سازی و کارشناسی استان ایجاد شود و ما در این زمینه اعلام آمادگی می‌کنیم.

وی با اشاره به ساخت 60 هزار واحد مسکونی گفت: ساخت این واحدها باید از پیوست فرهنگی برخوردار باشد لذا نقش حوزه علمیه خواهران در این زمینه با توجه به اینکه بانوان خانه دار از مباحث مهم بهره مند شوند، وجود دارد. 

فاطمی ادامه داد: فصل جدیدی برای دیده شدن ظرفیت‌های حوزه و پژوهشگران حوزوی ایجاد شده که می‌توانند بدون دغدغه کار خود را ادامه دهند.

وی با اشاره با اینکه در حوزه زنان، مسائل زیادی وجود دارد بیان کرد: در نظام فکری و اندیشه این قشر تناقض‌هایی دیده می‌شود و ادبیات نسل امروز متفاوت شده و باید در نحوه ارتباط، راهنمایی، هدایت و راهبری اقدامی جدی و اساسی صورت گیرد لذا حوزه علمیه باید با نگاه روان‌شناسانه این مسائل را پیگیری کند.

انتهای پیام
captcha