تلاوت قرآن در اوج ناامیدی آرامش‌بخش قلب‌ها می‌شود
کد خبر: 4014340
تاریخ انتشار : ۲۷ آبان ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۱

تلاوت قرآن در اوج ناامیدی آرامش‌بخش قلب‌ها می‌شود

دانشجوی برگزیده قرآنی یزدی آرامش قلبی را مهمترین تأثیر آیات قرآن دانست و گفت: گاهی انسان‌ها در مشکلات زندگی غوطه‌ور شده و در اوج نا امیدی قرار می‌گیرند که تلاوت یک آیه از قرآن می‌تواند آرامش‌بخش قلب انسان شود.

مبین باوفا، دانشجوی قرآنی علوم پزشکی یزدمبین باوفا، دانشجوی رشته پزشکی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد و صاحب رتبه جشنواره قرآنی وزارت بهداشت در گفت‌وگو با ایکنا از یزد اظهار کرد: فعالیت‌های قرآنی را از دوران دبستان و با شرکت در مسابقات دانش آموزی ناحیه آغاز کردم اما این فعالیت را به صورت جدی و حرفه‌ای از سال سوم دبیرستان و با حضور در جلسات اساتید بزرگوار یزد انجام و مداوم فعالیت داشتم.

وی با اشاره به اینکه در چهار دوره از جشنواره قرآنی وزارت بهداشت شرکت کرده‌ام افزود: خوشبختانه به لطف خداوند متعال توانستم رتبه اول و دوم کشوری در رشته اذان را کسب کنم البته عضو گروه تواشیح دانشگاه نیز هستم که چند دوره موفق به کسب رتبه کشوری و ملی شده است.

باوفا با اشاره به اینکه جشنواره به لحاظ سطح مسابقات از وضعیت خوبی برخوردار است گفت: هر ساله شور و اشتیاق دوستان قرآنی در این جشنواره بیشتر می‌شود و رقابت‌ها بویژه در رشته‌های آوایی مثل قرائت قرآن و اذان تنگاتنگ شده است.

این دانشجوی قرآنی انگیزه‌اش برای فعالیت‌های قرآنی و شرکت در چنین جشنواره‌هایی را حس خوب حضور در فضای قرآنی دانست و افزود: حضور در فضای قرآنی که هر ساله فعالان قرآنی از سراسر کشور دور هم جمع می‌شوند، حس بسیار لذت‌بخشی برایم به وجود می‌آورد، همچنین فرصتی خواهد بود در یک دوره‌ای هرچند کوتاه بتوانیم تمرکز بیشتری بر روی فعالیت‌های قرآنی داشته باشیم.

وی با اشاره به اینکه رشته‌های آوایی نیاز به تمرین مستمر در زمینه فراگیری الحان، تجوید و تسلط بر اجرا دارد تصریح کرد: برخلاف تصور برخی که فکر می‌کنند تنها داشتن صدای زیبا ملاک است اما در این رشته باید به مواردی از جمله تجوید و... نیز توجه ویژه داشته باشیم.

این فعال قرآنی آیه 12 سوره شوری را تأثیرگذارترین آیه‌ای از قرآن کریم دانست که تاکنون تلاوت کرده است و گفت: در این آیه می‌خوانیم: «لَهُ مَقَالِيدُ السَّمَاوَاتِ وَالْأَرْضِ بسُطُ الرِّزْقَ لِمَنْ يَشَاءُ وَيَقْدِرُ، إِنَّهُ بِكُلِّ شَيْءٍ عَلِيمٌ؛ کلید (گنج نعمت‌های) آسمان‌ها و زمین برای او است، هر که را خواهد رزق وسیع دهد و هر که را خواهد تنگ روزی کند، که او به هر چیز آگاه است.»

وی با اشاره به اینکه هر آنچه برای خود و آینده‌مان متصور می‌شویم، در دست خدا است گفت: متأسفانه ما انسان‌ها زیاد از حد دنیایی شده‌ایم و فراموش می‌کنیم هر چه می‌خواهیم باید از صاحبش درخواست کنیم.

باوفا؛ با اشاره به ترویج و توسعه فعالیت‌های قرآنی در بین جوانان تصریح کرد: به نظر بنده علاوه بر جاذبه‌های ظاهری قرآن مثل تلاوت با الحان و اصوات زیبا، قرآن جاذبه‌های باطنی زیادی هم دارد، همان گونه که در فضای مجازی سخنان تأثیرگذار برخی از بزرگان بسیار معروف و بر زبان جاری می‌شود، آیات و مفاهیم قرآن نیز با توجه به اینکه بسیار پربارتر و پر نغزتر است، باید در زمینه‌های مختلف فراگیر شود.

وی آرامش قلبی را مهمترین تأثیر آیات قرآنی بر انسان دانست و بیان کرد: گاهی انسان‌ها در مشکلات زندگی غوطه‌ور شده و در اوج ناامیدی قرار می‌گیرند که تلاوت یک آیه از قرآن می‌تواند آرامش‌بخش قلب انسان شود.

وی با اشاره به اینکه ان‌شاءالله امسال در رشته قرائت تحقیق در جشنواره شرکت خواهم کرد بر حضور پررنگ دانشجویان در این جشنواره تأکید کرد و گفت: قرآن دفترچه راهنمای ما است و نباید از آن دور شویم لذا این جشنواره فرصتی برای انس هرچه بیشتر با قرآن کریم است.

انتهای پیام
captcha