رمز موفقیت طلاب / اصول مهم در مدیریت خانواده ایمانی
کد خبر: 4019683
تاریخ انتشار : ۱۸ آذر ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۲

رمز موفقیت طلاب / اصول مهم در مدیریت خانواده ایمانی

مدیر حوزه‌های علمیه کشور با اشاره به اصول مهم و اساسی در مدیریت خانواده ایمانی گفت: اگر بخواهیم طلبه و روحانی موفقی داشته باشیم در خانواده‌ها باید این اصول حاکم باشد.

آیت‌الله اعرافی، مدیر حوزه‌های علمیه کشوربه گزارش ایکنا از یزد، آیت‌الله علیرضا اعرافی، مدیر حوزه‌های علمیه کشور، امروز، 18 آذرماه در دیدار با خانواده‌های حوزویان تازه مزدوج اظهار کرد: برای زندگی الهی و معرفتی، کتب بسیاری نگارش شده است که در یکی از این کتاب‌ها به 30 اصل روابط خانوادگی برای داشتن خانواده‌ای ایمانی و آسمانی و الهی اشاره شده و روابط همسران باید بر پایه این 30 اصل باشد و اگر بخواهیم طلبه و روحانی موفقی داشته باشیم در این خانواده‌ها نیز باید این اصول حاکم باشد.

وی ادامه داد: یکی از نکات مهم این است که زوجین از یکدیگر درک درست داشته باشند، زمانی انسان می‌تواند خود را جای دیگران قرار دهد که بتواند دیگری را درک کند و این درک درست باید از سوی طرفین باشد تا زندگی را به سمت سوی رضایت سوق دهد.

اعرافی با اشاره به اینکه هر انسان با دیگری متفاوت و سلایق و علایق با یکدیگر تفاوت دارد، ادامه داد: اگر این سلایق و علایق مشترک نشود سبب بروز مشکلات عدیده می‌شود که اولین راه‌حل آن این است که خود را جای دیگری قرار دهد، دوم اینکه دیگری را به‌خوبی درک کند و سوم، برای همسر خود احترام قائل شود و چهارم اینکه صبر و بردباری پیشه کند.

مدیر حوزه‌های علمیه کشور با تأکید بر اینکه اصطکاکی که در زندگی به وجود می‌آید باید توسط همسران مدیریت شود، عنوان کرد: پایه اخلاق و سبک زندگی در سال اول زندگی مشترک اگر سروسامان یابد در ادامه نیز به‌خوبی پیش خواهد رفت و زن و شوهر در این زمینه مشترک هستند.

وی اضافه کرد: امیدواریم باهمت مسئولان استان یزد شاهد رشد و بالندگی استان یزد در زمینه‌های فرهنگی و دینی و مباحث مختلف باشیم.

انتهای پیام
captcha